ارز دیجیتال

آینده بیت کوین همچنان نامعلوم است

تحلیل‌گران بانک سرمایه‌گذاری چندملیتی سی‌تی بنک (Citi Bank)، با بیان اینکه آینده بیت کوین نامعلوم است، اعلام کردند که بیت کوین یا با پذیرش جریان اصلی روبه‌رو می‌شود یا به‌واسطه سفته‌بازی‌های بیش‌از‌اندازه فرو خواهد پاشید.

به گزارش کریپتوپوتیتو، تیم راهکارها و چشم‌اندازهای جهانی سی‌تی بنک در یک گزارش ۱۰۰ صفحه‌ای و مفصل با عنوان «بیت کوین در نقطه اوج» خاطرنشان کرده است که این ارز دیجیتال می‌تواند به‌طور بالقوه به «ارز برگزیده برای تجارت بین‌المللی» تبدیل شود.

این تحلیلگران تأیید کرده‌اند که علاقه زیادی که چندین سرمایه‌گذار نهادی بزرگ نظیر تسلا، مایکرواستراتژی و پی پل به بیت‌کوین نشان داده‌اند، یکی از مهم‌ترین پیشران‌های دارایی دیجیتال است که پذیرش جریان اصلی را به دست آورد.

این تیم همچنین تأیید کرده است که چندین عامل دیگر از جمله طیف گسترده‌ای از گزینه‌های پرداخت دیجیتال نظیر استیبل‌کوین‌ها و ارز دیجیتال ملی می‌توانند شانس پذیرش بیت کوین را برای تسویه‌های برون‌مرزی افزایش دهند.

این گزارش همچنین اشاره می‌کند که مقایسه توأمان ریسک‌ها و فرصت‌هایی که بیت کوین ارائه می‌دهد اذعان به این نکته را آسان می‌کند که دارایی دیجیتال در یک نقطه اوج قرار دارد.

در بخشی از این گزارش آمده است: ریسک‌ها و موانع زیادی بر سر راه پیشرفت بیت کوین قرار دارد. ارزیابی موانع بالقوه و فرصت‌ها، منجر به این نتیجه‌گیری می‌شود که بیت کوین در یک نقطه اوج قرار دارد؛ بنابراین آینده بیت کوین هنوز نامعلوم است، اما احتمالاً تحولاتی که در کوتاه‌مدت رخ می‌دهد تعیین می‌کند که آیا بیت‌ کوین در نقطه اوج پذیرش جریان اصلی است یا باید منتظر انفجار این سفته‌بازی باشیم.

در بخش نتیجه‌گیری گزارش، نقل‌قولی از شوپنهاور (Schopenhauer) فیلسوف معروف آمده است که می‌گوید:

همه حقایق از سه مرحله عبور می‌کنند. اول، به تمسخر گرفته می‌شوند. دوم، به‌شدت با آن‌ها مخالفت می‌شود. سوم، به‌عنوان چیزی کاملاً بدیهی مورد قبول واقع می‌شوند.

این تیم اظهار داشته است که تغییر مثبت در موضع‌گیری چندین مؤسسه مالی در خصوص موضوعات مرتبط با بیت کوین به‌خوبی این اظهارنظر شوپنهاور را اثبات می‌کند. اظهارنظری که ۱۵۰ سال قبل از اینکه ایده بیت کوین متولد شود، بیان شده است.

در گذشته چندین بانک به‌طور فعالانه‌ای بیت کوین را طرد می‌کردند و معتقد بودند که این ارز دیجیتال هیچ ارزش ذاتی ندارد و صرفاً حدس و گمانی است که از سوی طرفدارانش حمایت می‌شود.

با این حال رشد بسیار زیاد بیت کوین منتقدان پیشین را مجبور کرده است تا در ارزیابی خود تجدیدنظر کرده و به روند پذیرش بیت کوین ملحق شوند به طوریکه برخی از بزرگ‌ترین بانک‌های جهان ارائه خدمات بیت کوین به مشتریان خود را آغاز کرده‌اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا