A place where you need to follow for what happening in world cup

استخراج رسمی رمزارزها در ایران از ابتدای مهر

0 132

مراکز مجاز استخراج رمزارز از ابتدای مهر ماه می‌توانند فعالیت خود را از سر بگیرند.

مصطفی رجبی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار گروه اقتصادی صدا و سیما گفت: مراکز استخراج رمزارز ۳۰۰ مگاوات انشعاب مجاز دریافت کرده‌اند و می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

وی همچنین گفت: مراکز مجاز استخراج رمزارز از خردادماه به دلیل افزایش مصرف برق از مدار تولید خارج شدند که با پایان زمان اوج مصرف تابستان از ابتدای مهرماه تامین برقشان مجدد شروع خواهد شد.

او گفت تا کنون ۲۱۸ هزار دستگاه استخراج رمزارز که به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کردند در کشور کشف شده است. مصرف برق این تعداد دستگاه استخراج معادل یک نیروگاه هزارمگاواتی است.
او گفت البته با وجود پایان زمان اوج مصرف تابستان، هنوز مصرف برق در کشور بالاست که این نشان‌دهنده فعالیت مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز است.

سخنگوی صنعت برق گفت: همه مراکز استخراج رمزارز باید برای انجام فعالیت مجوز بگیرند، این مراکز می‌توانند نیروگاه‌های برق تجدیدپذیر احداث کنند و برق مورد نیاز خود را از آن طریق تامین کنند.

رجبی اضافه کرد که تعرفه برق مراکز مجاز استخراج با قیمت برق صادراتی محاسبه می‌شود و مراکزی که به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کنند در صورتی که برای گرفتن مجوز اقدام نکنند، دستگاه‌های آنها جمع‌آوری می‌شود و به مراکز قضایی معرفی می‌شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.