A place where you need to follow for what happening in world cup

بکارگیری آزمایشی رمز ریال در دو بانک

0 168

رییس کل بانک مرکزی اظهار کرد: درحوزه رمز ارز ها که گام دیگری در حوزه حمکرانی پولی است کارهایی که توسط بانک مرکزی باید انجام می شد، به پایان رسیده و در حوزه مربوط به وزارت صمت کارها در حال انجام است.

به گزارش حامی مالی،علی صالح آبادی با اشاره به اینکه سامانه های مشخصی برای افرادی که استخراج رمز ارز را با مجوز انجام داده اند در نظر گرفته شده، افزود: افراد می توانند ارز های استخراجی خودشان را در سامانه مشخصی که در نظر گرفته شده عرضه کنند و واردکنندگان با ثبت سفارشی که از طرف سازمان وزارت صمت دریافت می شود می توانند رمز ارز را در اختیار گرفته و واردات را انجام دهند.

صالح آبادی در ادامه گفت: سامانه مربوطه با همکاری وزارت صمت و بانک مرکزی ایجاد شده و با عرضه رمز ارز در این سامانه و دریافت رمزارز توسط واردکننده، واردات با رمز ارز انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: ثبت سفارش در سامانه جامع تجارت صورت گرفته و با تصویب آیین نامه استخراج رمزارز و عرضه آن در بازار به قصد صادرات در دولت، با اصلاحاتی که صورت گرفت فقط افرادی که مجوز استخراج رمز ارز گرفته باشند اجازه استفاده از رمزارز را برای صادرات خواهند داشت.

صالح آبادی همچنین افزود: در این باره هماهنگی هایی که در وزارت صمت باید صورت گیرد و همچنین تنظیمات و زیرساخت های فنی مورد نیاز برای این کار در حال ایجاد است تا از این پس همانند ارز امکان عرضه رمز ارز نیز در سامانه ها فراهم گردد.

رییس کل بانک مرکزی در رابطه با رمزریال که وعده راه اندازی آن تا پایان شهریور داده شده بود گفت: از چند روز گذشته مراحل آزمایشی قبل از اجرای آزماشی طرح با رقم محدود یک میلیارد تومان و با ارائه رمزریال به تعداد محدودی از افراد شروع شده که در دو بانک ملی و ملت و با امکان استفاده در دو فروشگاه شروع شده و با پایان فرآیند پیش از اجرای آزمایشی که با هدف رفع مشکلات فنی احتمالی صورت گرفته است و امیدواریم تا پایان شهریور ماه شرایط برای اجرای رسمی طرح به صورت آزمایشی مهیا شود.

وی تصریح کرد: مراحل اولیه شروع شده و با توجه به اینکه طرح باید قبل از شروع رسمی در هیئت نظارت بر اندوخته اسکناس تایید می شد و یک هفته است که با رقم یک میلیارد تومان طرح تصویب و شروع شده است و در حال حاضر رمزریال در اختیار تعداد محدودی ار افراد است که از طریق دو بانک ملی و ملت و در دو فروشگاه در نظرگرفته شده امکان معامله فراهم است و در ادامه نیز به صورت گسترده تر اما با محدودیت های کمتر فرآیند آزمایشی ادامه می یابد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.