ارز دیجیتال

بیت کوین در طولانی‌ترین روند کاهش سختی شبکه

سختی استخراج شبکه بیت کوین چهارمین کاهش متوالی خود را ثبت کرده است. طبق داده‌ های ارائه شده توسط BTC.com، سختی شبکه ۴.۸ درصد کاهش یافته و به ۱۳.۷ تریلیون رسیده است که پایین‌ترین سطح از ژوئن ۲۰۲۰ است.

Bitcoin Longest Difficulty Adjust 2011

ساتوشی ناکاماتو شبکه بیت کوین را طوری طراحی کرده که سختی شبکه با هر ۲۰۱۶ بلوک که استخراج شود به‌روزرسانی می‌شود. شبکه با این کار تضمین می‌کند که بیش از حد رمزارز تولید نکند.

وقتی نرخ هش در شبکه بیت کوین افت عظیمی را ثبت می‌کند، به این معنی است که ماینرها تجهیزات خود را به طور دسته جمعی خاموش کرده‌اند. سختی زیاد به طور قابل توجهی سرعت تولید بلوک‌های جدید را کاهش می‌دهد. از این رو، آسان‌تر کردن استخراج رمزارزهای جدید برای سالم نگه داشتن شبکه ضروری است. به عبارت دیگر در شبکه هر وقت تعداد استخراج رمزارزها زیاد شود سختی شبکه هم زیاد می‌شود و هر موقع تعداد استخراج کاهش یابد سختی استخراج هم کاهش می‌یابد تا شبکه در تعادل باشد.

نکته قابل توجه این است کاهش سختی کنونی، طولانی‌ترین روند تنظیمات منفی (کاهش سختی) است که بیت کوین در کل تاریخ خود ثبت کرده است.

در تاریخ ۳ ژولای، در میان فشارهای بی‌سابقه چین بر صنعت استخراج، بیت کوین با رکورد کاهش ۲۷.۹۴ درصد سختی شبکه مواجه شد.
در تعداد زیادی از استان‌های چین، از جمله سین کیانگ (Xinjiang) و سیچوان (Sichuan)، به استخراج‌کنندگان بیت کوین دستور داده شد تا تولید خود را در ماه ژوئن متوقف کنند. همانطور که توسط U.Today گزارش شده، آنهویی (Anhu)، آخرین استانی است که هفته گذشته برای صنعت ماینینگ محدودیت قرار داده است.

تحقیقات دانشگاه کمبریج نشان می‌دهد که حتی قبل از آنکه چین برای تعطیل کردن کل صنعت ماینینگ اقدام کند، سهم این کشور در استخراج بیت کوین به زیر ۵۰ درصد رسیده بود.

پس از سقوط هش ریت شبکه بیت کوین به پایین‌تر از ۵۸.۵ EH / s در ۲۷ ژوئن، هش ریت بیت کوین اکنون به بالای ۱۰۰ EH / s رسیده است.

Bitcoin Longest Difficulty Adjust 2011

این مسئله نشان می‌دهد که ماینرهای چینی به آرامی‌در حال بازگشت هستند.

کوین ژانگ (Kevin Zhang)، معاون رئیس شرکت استخراج ارزهای دیجیتال Foundry Services، می‌گوید که او انتظار دارد هم هش ریت و هم سختی شبکه به آرامی بهبود یابد:

پیش بینی می‌شود دشواری بیت کوین طی دو هفته ۰.۲۳ درصد افزایش یابد، اما این بهبود فقط یک شروع است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا