اقتصاد خانوار

خبر جدید از پروازهای جام جهانی قطر

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با اعلام فروش ۴۳ پرواز برای جام جهانی قطر تا الان، گفت: هواپیماهای ATR سوددهی چندانی ندارند اما مشکل مردم را حل می‌کنند.

به گزارش حامی مالی، شمس الدین فرزادی پور در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار کرد: در زمان حاضر هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ۱۷ فروند هواپیمای فعال در ناوگان خود دارد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای توسعه ناوگان ایرلاین ملی، ادامه داد: به‌دنبال آن هستیم تا پایان سال حدود ۲۷ هواپیمای زمین‌گیر را مطابق برنامه تدوین شده به ناوگان هما اضافه کنیم.

وی بیان کرد: مشخصاً در رابطه با هواپیماهای ای تی آر (ATR) نیز با توجه به زیرساخت ایران‌ایر، هواپیماهای زمینگیر تعمیر شده و به ناوگان اضافه می‌شود.

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: در گذشته بر این باور بوده‌اند که هواپیماهای ای تی آر در بحث سود و زیان کاربردی برای ایران‌ایر ندارد، به همین دلیل هم چندان به‌دنبال سرخط آوردن آنها نبوده‌اند.
فرزادی‌پور با بیان این‌که این نوع هواپیما سودهی چندانی برای هما ندارد در عین حال تاکید کرد:‌ این هواپیماها می‌توانند مشکل حمل‌ونقل هوایی را در مسیرهای پروازی داخلی برطرف کنند به‌همین دلیل نیز به دنبال سودهی آنها نیستیم. در واقع حل مشکل مردم در بخش مسافرت‌های هوایی ارزش بسیار بیشتری نسبت به کسب سود دارد.

وی همچنین با یادآوری این‌که از ۳ فروند هواپیمای برجامی یک فروند در مسیرهای داخلی و خارجی و ۲ فروند در مسیرهای پروازی خارجی فعال هستند، گفت: در رابطه با پروازهای جام جهانی نیز تمام تلاش خود را به کار بسته‌ایم تا پروازهای با کیفیت و با قیمت مناسب داشته باشیم.

وی اضافه کرد: تاکنون ۴۳ پرواز جام جهانی را فروخته‌ایم و پیش بینی می‌کنیم بالای ۵۰ پرواز برای جام جهانی قطر فروخته شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا