دانش اقتصاد

دلایلی برای راه اندازی تجارت آنلاین مطمئن

آیا تجارت آنلاین سرمایه گذاری مطمئنی است؟ سراغ چه کسب و کار آنلاینی برویم؟مطمئنا با گزینه های فراوانی مواجه هستیم و انتخاب مشکلی پیش رو داریم. ما در شروع هر کسب و کار و به ویژه کسب و کار آنلاین باید بدانیم قرار است پول خود را در کجا و به چه دلیلی سرمایه گذاری کنیم و چه سودی حاصل خواهد شد؟

در ادامه به دلایلی می پردازیم که شما را تشویق می نماید تا به سراغ کسب و کارهای آنلاین بروید:

۱. پايين بودن هزينه هاي عمومي کسب وکار

اگر تجارت آنلاين به درستي راه اندازي شود، در طول کار نيز هزينه ي کمتري متحمل مي شويد. اين مسئله به خصوص در مواردي که هزينه اي در رابطه با محصولات فيزيکي، توزيع، اجاره و موارد ديگر وجود ندارد، کاملا صدق مي کند.

بدون شک، ايجاد و توسعه ي محتوا از جمله موضوعاتي است که در بحث تجارت آنلاين اولويت بيشتري دارد. اگرچه توليدِ محتوا، بهينه سازي براي موتورهاي جست وجو (SEO)، رسانه هاي اجتماعي و ديگر کانال هاي بازاريابي، نيازمند صرف هزينه و زمان هستند، اما در مقايسه با شرکت هاي غير مجازي به منابع بسيار کمتري نياز دارند.

بدون شک، کاهش هزينه ها اغلب منجر به سوددهي بيشتر هم مي شود. هزاران روش منحصربه فرد در تجارت آنلاين وجود دارد که از طريق کاهش دادن هزينه ها موجب جذابيت بيشتر اين نوع کسب وکار مي شود.

۲. بالا بودن انطباق پذيري با نيازهاي بازار

بازاريابي يکي از مهمترين مؤلفه ها در هر کسب وکاري است. يکي از دلايل جذابيت بازاريابي آنلاين اين است که امکان رديابي و ارزيابي ميزان برگشتِ سرمايه در اين شيوه وجود دارد، درحالي که معمولا در تجارت آفلاين امکان دسترسي به اين موارد به سرعت و سهولت امکان پذير نيست. در واقع با بهره گيري از ابزارها و داده هاي در دسترس، مي توانيد خيلي سريع خود را با شرايط وفق دهيد و هر زمان که لازم باشد، استراتژي خود را تغيير دهيد.

اگر شما دو ايده ي جذاب و خوب داريد، اما نمي دانيد کدام يکي بهترين گزينه است، پيشنهاد مي کنيم هر يک از بخش هاي تبليغات، سيستم ارسال انبوه ايميل، صفحات و فرم هاي فروش و ديگر موارد را تقسيم کنيد و با يکي از روش ها و استراتژي هاي انتخابيِ خود امتحان کنيد.

با استفاده از سرويس گوگل آناليتيکس در گوگل که آمار بازديدکنندگان يک وب سايت را نشان مي دهد، مي توانيد ميزان تغييرات واقعي و علاقه ي مشتريان را ارزيابي کنيد و هرگاه احساس کرديد يکي از استراتژي ها کارايي ندارد به سراغ روش بعدي برويد. اگر تعداد بازديدکنندگان پايين است، با استفاده از چند ترفند آن را افزايش دهيد.

خوشبختانه امروزه، به لطف افزايش تبليغات در رسانه هاي اجتماعي، هدف قرار دادن يک جمعيت خاص به کار ساده اي تبديل شده است. بنابراين، بهتر است جمعيتِ هدف را شناسايي کنيد و سپس خدمات و محصولات خود را به مخاطبانِ علاقه مند، ارائه دهيد.

کانال هاي بازاريابي زيادي وجود دارد که مي توانيد از مزاياي آنها استفاده کنيد. وبلاگ ها، پادکست ها، فيلم ها و رسانه هاي اجتماعي، ارسال انبوه ايميل و استفاده از کاغذ سفيد (سندي که براي راهنمايي خوانندگان در درک يک مسئله، حل يک مشکل و يا اتخاذ يک تصميم تدوين مي گردد)، کتاب هاي الکترونيکي و خيلي چيزهاي ديگر از جمله مواردي است که در معرفي و توسعه ي تجارت آنلاين خود، مي توانيد از آنها استفاده کنيد.

به طور خلاصه، همه ي اين عوامل کمک مي کنند تا در کسب وکار آنلاين خود سازگاري بيشتري با نيازهاي بازار داشته باشيد. در تجارت آنلاين، خيلي سريع مي توانيد مشخص کنيد کدام روش درست عمل مي کند و کدام کارآيي ندارد و بر همين اساس استراتژي خود را مطابق با هدف به سرعت تغيير دهيد.

۳. انعطاف پذيري بيشتر

در کسب وکارهاي آفلاين، بايد فضايي حقيقي براي فروش محصول داشته باشيد. هرچند داشتن فضاي حقيقي مزيت هايي دارد، اما بالا بودن ميزان انعطاف پذيري در کسب وکارهاي آنلاين براي بسياري از سرمايه گذاران و کارآفرينان جذابيت بيشتري دارد.

در کسب وکار آنلاين، حتي مي توانيد از خانه هم کار خود را انجام دهيد. در واقع در تجارت آنلاين هرکجاي دنيا که باشيد مي توانيد به کارتان برسيد، فقط کافي ست به اينترنت دسترسي داشته باشيد. شايد کسب درآمدهاي بي دردسر براي بسياري از افراد تنها يک رؤيا باشد، اما برخي در واقعيت، به آن دست يافته اند.

اگر تجارت آنلاين به درستي طراحي و برنامه ريزي شده باشد، ممکن است شما نيازي به استخدام کارمند هم براي حفظ و نگهداري، پشتيباني و حتي توسعه ي زيرساخت هاي آن نداشته باشيد و حتي زمان زيادي را نيز به کسب وکار آنلاين خود اختصاص ندهيد.

بدين ترتيب، کسب وکارهاي آنلاين محبوب آن دسته از فعالان اقتصادي خواهد بود که تمايل به سرمايه گذاري در حوزه هاي مختلف دارند و يا اينکه در جست وجوي مشاغلي هستند که با انعطاف پذيري بيشتر به آنها امکان دهد تا وقت بيشتري را در کنار خانواده بگذرانند.

۴. پايين بودن ريسک سرمايه گذاري

يک سرمايه گذار زيرک، کاري نمي کند که آينده ي تجارت آنلاينش با خطر مواجه شود. شما در هر زمان لزوما برنده نيستيد، اما با سعي و تلاش مي توانيد اقدامات پرخطر و ريسک سرمايه گذاري هاي غيرمعقول را کاهش دهيد.

در بسياري از بخش ها، کسب وکار آنلاين در مقايسه با تجارت آفلاين ريسک کمتري دارد. از آنجايي که ميزان سازگاري و انعطاف پذيري در تجارت آنلاين بسيار بالاست، معمولا راه اندازي آن نيز هزينه ي زيادي ندارد. گاهي مي توان کسب وکاري شکست خورده را در مدت زمان کوتاهي به سوددهي رساند.

اصلا قصد نداريم بگوييم، امکان شکست در تجارت آنلاين وجود ندارد، بلکه منظور ما اين است که در اين شيوه هر زمان احساس خطر کنيد، مي توانيد استراتژي کار را به سرعت تغيير دهيد و از اول شروع کنيد. راه هاي زيادي براي کسب درآمد آنلاين وجود دارد و يافتن مناسب ترين راه فقط از طريقِ تجربه امکان پذير است.

خريد و فروش کسب وکارهاي آنلاين بسيار ساده تر از آن چيزي است که در تصور شما وجود دارد. جزئيات زيادي براي فروش کسب وکاري وجود دارد که نيازمند فضاي جغرافيايي و عملياتيِ پيچيده تري است. از آنجايي که اين مدل تجارت وابسته به يک نقطه ي جغرافيايي نيست، انرژي کمتري نيز براي حفظ و نگهداري آن صرف مي شود و درنتيجه، سرمايه گذاران زيادي جذب کسب وکارهاي آنلايني مي شوند که بسيار سودآور هم باشد.

در تجارت آنلاين انرژي کمتري صرف انجام ريزه کاري هاي حقوقي براي سرمايه گذاري مي شود و به همان نسبت نيز ريسک پذيري آن پايين تر است.

آغاز يک کسب وکار جديد در مقايسه با خريداري يک کسب وکار موجود

اکنون شما اين شانس را داشته ايد که اصول ابتدايي و مزيت سرمايه گذاري را در تجارت آنلاين ياد بگيريد. اگرچه، احتمالا هنوز در مورد شروعِ کار ترديد داريد و نمي دانيد بهترين گزينه، خريد تجارت آنلايني است که از قبل وجود داشته يا راه اندازي يک نمونه ي جديد؟

راه اندازي يک تجارت جديد نيازمند زمان و سرمايه ي قابل توجهي است و همانطور که مي دانيد موفقيت در هر کاري به دانش و تجربه ي شما در آن رشته بستگي دارد. نداشتن تجربه و شناخت از شيوه ي کار، گاهي باعث مي شود افراد بر روي يک شيوه ي خاص تعصبِ بي جا داشته باشند که گاهي همين جانبداري يک سويه، موجب از بين رفتن فرصت هاي بالقوه مي شود.

دلايلي که در ادامه به آنها اشاره شده است، نشان مي دهد چرا خريد تجارت آنلايني که از از قبل موجود است، تصميم بهتري است:

  • کسب وکاري که از قبل راه اندازي شده و به سوددهي رسيده است، در واقع امتحان خود را پس داده و مجبور نيستيد زماني را براي تست کردن، تجربه کردن و پيدا کردن راه تان به سوي سودآوري صرف کنيد.
  • وقتي به عنوان يک فرد جديد وارد کار مي شويد، بهتر مي توانيد اشتباهات مدير قبلي را متوجه شويد و با روش هاي خاص خود، به دنبال رفع اشکالات و خطاهاي فعلي مي رويد.
  • مي توانيد دانش و تجربه ي کافي براي ادامه ي کار را از همين کسب و کار فعلي به دست بياوريد.
  • سطح تجارت متناسب با ميزان دارايي شما تعريف مي شود.

و در پايان

در اين مقاله سعي کرديم دلايلي را با شما در ميان بگذاريم که نشان مي دهد کسب و کار آنلاين، سرمايه گذاري مطمئني است.

هر کارآفرين و سرمايه گذار در ابتدا بايد در ابتدا بررسي کند که چقدر زمان دارد و سرمايه اي که مي تواند براي اين کار در نظر بگيرد، چقدر است.

همانطور که پيش از اين نيز گفته شد، انطباق پذيري و انعطاف در کسب و کارهاي آنلاين بسيار بالاست. خريد کسب وکار آنلايني که از قبل وجود داشته است، مزاياي زيادي دارد و از طرف ديگر اين شيوه از تجارت، به شما امکان مي دهد از منابع موجود بهترين نتيجه را کسب کنيد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا