A place where you need to follow for what happening in world cup

سیستم بین‌المللی سوئیفت در دنیای رمزارزها

0 76

سرویس پیام‌رسان مالی معروف جهانی، سوئیفت، قرار است استفاده از ارزهای دیجیتال بانک‌های مرکزی را با اتصال چندین شبکه، به منظور اجرای پرداخت‌های فرامرزی آزمایش کند. این سرویس مستقر در بلژیک، علاوه بر پیوند مؤسسات مالی در سراسر جهان برای برقراری ارتباط و اجرای پرداخت‌های مالی، با شرکت‌های مشاور و شرکت‌های فناوری اطلاعات هم برای پیشبرد این پروژه همکاری خواهد کرد.

در این راستا، Thomas Zschach، مدیر ارشد نوآوری سوئیفت، بیان کرده است که شبکه‌های مختلف CBDC باید با یکدیگر همکاری کنند تا تراکنش‌های مالی در سراسر دنیا امکان‌پذیر شود. این شرکت که در حال حاضر بیش از ۱۱۰۰۰ موسسه مالی در بیش از ۲۰۰ کشور را تحت پوشش دارد، راه را برای اجرای طرح فوق هموار کرده تا راه‌حلی مقیاس‌پذیر و یکپارچه برای نقل و انتقالات پولی فعال شود.

سوئیفت همچنین برنامه‌هایی فراتر از CBDCها دارد و تلاش می‌کند تا قابلیت هماهنگی بین دارایی‌های دیجیتال و ارزهای فیات را بر بستری نوین ایجاد کند. این شرکت که به عنوان مهم‌ترین شبکه ارتباطات مالی بین بانکی جهان شناخته می‌‍‌‌‌شود، از زمانی که غرب تصمیم گرفت روسیه را به دلیل درگیری با اوکراین از این سیستم کنار بگذارد، در کانون توجه و البته انتقاد قرار گرفته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.