اقتصاد کلان

نتایج پایش ملی محیط کسب و کار بخش تعاون در بهار ۱۴۰۰

در طرح پایش بهار ۱۴۰۰، در مجموع از نظر فعالان اقتصادی بخش تعاون، وضعیت محیط کسب و کار برای فعالیت اقتصادی، شرایط مطلوبی ندارد.

به گزارش حامی مالی، براساس نتایج حاصل از پایش ملی محیط کسب وکار بخش تعاون در بهار۱۴۰۰، رقم شاخص ملی بخش تعاون، ۵.۶۵  (نمره بدترین ارزیابی ۱۰ است) محاسبه شد که تغییر چندانی در شرایط محیط کسب و کار نسبت به فصل گذشته (رقم شاخص (پایش زمستان ۹۹)،  ۵.۷۵ می باشد) دیده نمی شود .

در طرح پایش بهار ۱۴۰۰، در مجموع از نظر فعالان اقتصادی بخش تعاون، وضعیت محیط کسب و کار برای  فعالیت اقتصادی، شرایط مطلوبی ندارد.
حتی در بخش صنعت شرایط نا مساعدتری نسبت به فصل گذشته دیده می شود و مناسب ترین مولفه های محیط کسب و کار بخش تعاون در بهار امسال شامل  محدودیت‌ دسترسی به آب،  محدودیت‌ دسترسی به شبکه تلفن همراه و اینترنت و نحوه استقبال مشتریان از نوآوری و ابتکار بوده است.

بررسی های آماری نشان داد، نامناسبترین مولفه های محیط کسب و کار بخش تعاون در بهار ۱۴۰۰ شامل غیرقابل پیش‏بینی بودن قیمت‏ها، موانع در فرایند های اداری و دشواری در تامین مالی از بانک ها می شود.

براساس نتایج آماری برآورد فصلی شاخص استانی محیط کسب و کار بخش  تعاون استان های لرستان، آذربایجان شرقی ، مرکزی و مازندران به ترتیب بهترین محیط کسب و کار و استان های کرمانشاه، کردستان ، گلستان و کرمان  به ترتیب بدترین محیط کسب و کار  را به خود اختصاص داده اند.

بهترین محیط کسب و کار را استان های لرستان، آذربایجان شرقی ، مرکزی و مازندران و استان های کرمانشاه، کردستان ، گلستان و کرمان  به ترتیب بدترین محیط کسب و کار را ثبت کرده اند.

همچنین نتایج آماری برآورد فصلی شاخص ملی محیط کسب و کار بخش  تعاون در بخش های عمده اقتصادی، خدمات، بهترین محیط کسب و کار و  صنعت،  بدترین محیط کسب و کار را داشته اند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا