صنعت و معدن

نحوه فعالیت صنایع فولاد و سیمان هفته آینده اعلام می شود

معاون وزیر صنعت با اشاره به مصوبه‌ نحوه مصرف برق در صنایع فولاد و سیمان از ۲۸ تیر تا ۳ مرداد گفت: نحوه ادامه فعالیت این صنایع در جلسه شنبه آینده بررسی و نتایج اعلام می شود.

سعید زرندی با تاکید بر لزوم تداوم تولید در صنایع مختلف در خصوص مصوبه نحوه مصرف برق و برنامه ریزی برای فعالیت صنایع سیمان و فولاد توضیح داد: به منظور حمایت از تولید در صنایع سیمان و فولاد، ستاد فرماندهی راهبری اوج بار در مصوبه‌ ای نحوه مصرف برق در صنایع فولاد و سیمان را ابلاغ کرد.

وی افزود: این مصوبه، بازه زمانی و میزان فعالیت صنایع سیمان و فولاد را از ۲۸ تیر تا ۳ مرداد ماه تعیین کرد و مقرر شد نحوه ادامه فعالیت این صنایع بعد از این بازه زمانی نیز در جلسه شنبه ۲ مرداد ماه بررسی و نتایج آن اعلام شود.

زرندی ادامه داد: تمام تلاش در وزارت صنعت ، حمایت از بخش تولید است و با توجه به شرایط فعلی سعی شده تا با تنظیم برنامه، ضمن فعالیت حداکثری این صنایع، نهایت صرفه‌جویی و همکاری با شرکت توانیر وجود داشته باشد.

بنابراین گزارش، طبق برنامه مصوب شده، صنایع سیمان در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ۲۸ و ۲۹ تیر از ساعت ۲۴ تا ۸ صبح مجاز به فعالیت بدون محدودیت هستند و از ساعت ۸ صبح تا ۲۴ با ۳۰ درصد دیماند مصرفی می‌توانند فعالیت داشته باشند. همچنین صنایع فولاد در این ۲ روز از ساعت ۲۴ تا ۸ صبح مجاز به فعالیت با ۵۰ درصد دیماند هستند و از ساعت ۸ صبح تا ۲۴ صرفاً مجازند با ۱۰ درصد دیماند مصرفی فعالیت کنند.

با توجه به این مصوبه، صنایع سیمان از چهارشنبه ۳۰ تیر تا یکشنبه ۳ مرداد بدون هیچ‌گونه محدودیت می‌توانند فعالیت تولیدی داشته باشند و صنایع فولاد نیز در این بازه زمانی با ۵۰ درصد دیماند مصرفی مجاز به فعالیت هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا