A place where you need to follow for what happening in world cup

واریز منابع صندوق توسعه ملی به بورس از لحاظ حقوقی مشکل دارد

0 93

صندوق توسعه ملی پیرو ادعای عدم تزریق منابع به صندوق تثبیت اعلام کرد: به تعهدات پایبند بوده اما هنوز قراردادی امضا نشده و به لحاظ حقوقی واریز نقدینگی خطا است که منجر به ورود دستگاه های نظارتی می شود.

به گزارش حامی مالی به نقل از بورس پرس، علیرضا کنگرلو مدیر روابط عمومی و حوزه ریاست صندوق توسعه ملی در واکنش به اظهارات محسن خدابخش مبنی بر عدم تحقق وعده‌ واریز ماهانه ۶۵۰ میلیارد تومان به صندوق تثبیت بازار سرمایه به ایسنا گفت: صندوق به تعهدات پایبند بوده و مشکلی برای اجرا ندارد. به طوری که تاکنون نزدیک به ۳ هزار میلیارد تومان از محل منابع به صندوق تثبیت بازار واریز شده است.

وی افزود: صندوق تثبیت بازار هنوز قرارداد فی مابین را امضا نکرده است. در این شرایط پرداخت پول از طرف صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار به لحاظ حقوقی خطا است و دستگاه‌های نظارتی به این موضوع ورود خواهند کرد. اگر صندوق تثبیت بازار علاقه مند به کمک از سمت صندوق توسعه ملی و دریافت منابع است باید فرایند حقوقی و اداری را بطور کامل طی کند.

بنابراین گزارش، رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی اوایل بهمن ماه اعلام کرده بود، پیش بینی شده ۵۱۰ میلیون دلار از منابع ارزی صندوق توسعه ملی در اختیار صندوق تثبیت بازار قرار گیرد که ۱۲ هزار میلیارد تومان خواهد بود. تاکنون ۲.۷ هزار میلیارد تومان در سه قسط به صندوق تثبیت بازار پرداخت شده است و مابقی نیز بصورت اقساط ۶۵۰ میلیارد تومانی پرداخت خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.