ارز دیجیتال

پلتفرم متاورس رایگان شد!

انویدیا (Nvidia)، یکی از غول‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری جهان، ویژگی‌های جدید را به نرم‌افزار Omniverse برای طراحی سه بعدی سریع و شبیه‌سازی دنیای مجازی اضافه کرد.

روز گذشته در نمایشگاه Consumer Electronics در شهر لاس‌وگاس، انویدیا نرم‌افزار Omniverse را به صورت رایگان در اختیار طراحان و توسعه‌دهندگان قرار داد. این پلتفرم برای شبیه‌سازی دنیای مجازی و طراحی سه‌بعدی سریع به کار می‌رود. این شرکت ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدیدی را تحت عنوان «متاورس برای طراحان» در این نرم‌افزار ارائه کرده است.
نرم‌افزار Omniverse در اوایل سال میلادی گذشته به صورت آزمایشی شروع به کار کرد و در ماه نوامبر نسخه پولی آن در دسترس شرکت‌های طراحی قرار گرفت. مسئولین شرکت انویدیا اعلام کرده‌اند تا الان بیش از صدهزار طراح و مهندس از نرم‌افزار Omniverse استفاده کرده‌اند.

تابستان گذشته، جنسن هوانگ (Jensen Huang)، مدیرعامل انویدیا، چشم‌انداز خود را پیرامون دنیای گسترده متاورس بیان کرد. او معتقد است می‌توان از متاورس برای ساخت بازی ویدئویی مبتنی بر واقعیت افزوده با بهره‌گیری از توکن‌های غیرقابل‌تعویض (NFT) استفاده کرد.
نرم‌افزار Omniverse ترکیبی از گرافیک، هوش مصنوعی (AI)، ابزارهای شبیه‌سازی و پردازش‌های مقیاس‌پذیر است. این پلتفرم به طراحان و توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا دارایی‌های سه‌بعدی و مجازی را به راحتی طراحی کنند. Omniverse فضاهای طراحی سه بعدی مستقل با الگوهای طراحی متفاوت را به هم متصل می‌کند.

انویدیا اعلام کرد ویژگی‌های جدیدی به پلتفرم Omniverse اضافه شده است. از مهمترین ویژگی‌ها می‌توان به ارتباط‌دهنده‌ها، افزونه‎های‌کاربردی و کتابخانه‌های دارایی اشاره کرد. بسیاری از این قابلیت‌ها توسط شرکای تجاری جدید انویدیا مثل شرکت‌های Shutterstock ،CGTrader ،Sketchfab و Twinbru طراحی و آزمایش شده‌اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا