صنعت بیمه

کسب منفعت از فوت بازنشستگان کذب است

به دنبال انتشار شایعاتی در فضای مجازی مبنی بر انتفاع تامین اجتماعی از کرونا به دلیل فوت تعدادی از بازنشستگان، سازمان تأمین اجتماعی ضمن تکذیب این مطالب تأکید می‌کند که این بحران جهانی در هر دو حوزه منابع و مصارف تأثیرات منفی قابل توجهی بر این سازمان داشته است.

به گزارش حامی مالی به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، آمار مخدوش و ادعاهای بدون سند مطرح شده در این صفحات نشان دهنده بی‌اطلاعی تولیدکنندگان این مطالب است. جامعه شریف مخاطبان سازمان تامین اجتماعی استحضار دارند که پس از فوت بازنشستگان به همسر و فرزندان آنان حقوق پرداخت می‌شود و تعداد پرونده‌های مستمری مختومه این سازمان در طول سال بسیار اندک و در برابر تعداد مستمری‌های برقرار شده ناچیز است.

از زمان شیوع کرونا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار نفر از هموطنان عزیزمان را از دست داده‌ایم و طبیعتا هر تعداد از این فوت شدگان که از اعضای خانواده بزرگ تامین اجتماعی باشند؛ پرداخت مستمری به خانواده آنان برعهده سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفته است.

در کنار هزینه‌‌های بلند مدت مربوط به برقراری مستمری‌ها، سازمان تامین اجتماعی بخش قابل توجهی از هزینه درمان بیمه شدگان را بر عهده دارد و درباره بیماری کرونا بیشترین مساعدت و همکاری برای پرداخت هزینه‌ها صورت گرفته است.

موضوع مهم دیگری که بر منابع سازمان تامین اجتماعی تاثیر منفی دارد، کاهش اشتغال، مشکلات اقتصادی بنگاه‌ها و افزایش متقاضیان بیمه بیکاری است که باعث کاهش منابع حق بیمه و افزایش هزینه‌های سازمان تامین اجتماعی شده است.

امیدواریم در آینده نزدیک دوران همه گیری این بیماری منحوس هرچه زودتر به پایان برسد و قطعا بعد از آن گزارش‌های آماری مبسوطی درباره عوارض منفی این بیماری بر منابع و مصارف سازمان تامین اجتماعی منتشر خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا