بورس و سهامطلا و ارز

گواهی سپرده سکه در جایگاه نخست بورس کالا

۱.۳ میلیون گواهی سپرده سکه طلا به ارزش بیش از ۲۱۳ میلیارد تومان در بورس کالا معامله شد که با کسب سهم ۵۸ درصدی از لحاظ ارزش معاملات در مقام نخست ایستاد.

به گزارش حامی مالی به نقل از بورس پرس، طی هفته گذشته بالغ بر ۱۱.۵ میلیون ورقه بهادار مبتنی بر کالا با ارزش بیش از ۳۶۷ میلیارد تومان در بازار گواهی سپرده کالایی بورس کالا، دست به دست شد.

بر اساس این گزارش از این میزان بالغ بر ۱.۳ میلیون ورقه مربوط به گواهی سپرده سکه طلا با ارزش بیش از ۲۱۳ میلیارد تومان بود که با سهم ۵۸ و ۱۱ درصدی در ارزش و حجم معاملات، جایگاه نخست و سوم بازار گواهی سپرده کالایی را کسب کرد.

معاملات سیمان هم با ثبت ۶.۹ میلیون گواهی سپرده و ارزش ۵.۵ میلیارد تومانی، رتبه نخست را از نظر حجم با سهم ۶۰ درصدی ثبت کرد. همچنین ۲.۶ میلیون گواهی سپرده زعفران به ارزش بیش از ۸۳ میلیارد تومان دست به دست شد که با سهم ۲۳ درصدی رتبه دوم را در حجم و ارزش معاملات به خود اختصاص داد.

در این میان، ارزش معاملات ۶۴۶.۶ هزار گواهی سپرده شیشه نیز از ۶۳.۴ میلیارد تومان فراتر رفت و با کسب سهم ۱۷ درصدی در جایگاه سوم از لحاظ ارزش بعد از سکه و زعفران قرار گرفت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا