مسکن و عمران

ابلاغ مصوبه تسهيلات مالي براي خرید میلگرد

دولت مصوبه مربوط به انعقاد قرارداد تسهیلات مالی برای خرید میلگرد مورد نیاز بخشی از طرح های تملک دارایی های سرمایه ای را ابلاغ کرد.

به گزارش حامی مالی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، در جلسه مورخ ۸ بهمن ۱۳۹۹ هیئت وزیران، به وزارت راه و شهرسازی اجازه داده شد به منظور تسریع در تکمیل طرح های تملک دارایی های سرمایه ای نیمه تمام این وزارتخانه و تأمین بخشی از میلگرد مورد نیاز این طرح ها با هدف اجتناب از انعقاد قراردادهای متعدد توسط دستگاه های اجرایی طرح های موصوف و اعمال مدیریت یکپارچه فرآیند کار، نسبت به انعقاد قرارداد تسهیلات مالی به منظور تأمین سرمایه در گردش و به صورت مستقیم با بانک مسکن اقدام نماید.

بر این اساس، دوره تأمین مالی از زمان عملیاتی شدن قرارداد تسهیلات مالی به مدت چهار سال شامل یک سال دوره پرداخت تسهیلات، یک سال دوره تنفس در بازپرداخت تسهیلات و دوسال دوره بازپرداخت اقساط به صورت سالانه (در پایان هر سال یک قسط) می باشد. تسهیلات در قبال تضمین نامه سازمان برنامه و بودجه کشور به منظور پیش بینی بازپرداخت اصل و سود تسهیلات در قوانین بودجه سنواتی به وزارت راه و شهرسازی پرداخت می گردد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا