اقتصاد خانوار

اجازه انتشار آگهی معاملات دستگاه های اجرایی در روزنامه ها

با تصویب هیأت وزیران، چاپ و انتشار آگهی معاملات دستگاه های اجرایی در روزنامه های کثیرالانتشار مجاز اعلام شد.

به گزارش حامی مالی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت در جلسه روز چهارشنبه هیأت وزیران که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین روحانی رئیس جمهوری برگزار شد، دولت ضمن اصلاح آیین نامه نحوه فعالیت دستگاه های اجرایی در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت، به دستگاه های اجرایی اجازه داد نسبت به انتشار آگهی معاملات خود در روزنامه های کثیرالانتشار اقدام نمایند.

در ادامه جلسه، تعدادی از پیشنهادهای دستگاه های اجرایی، بررسی و به تصویب اعضای دولت رسید.

اختصاص اعتبار برای انجام مأموریت های فرماندهی قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا

هیأت وزیران با توجه به راه اندازی فرماندهی قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا در وزارت کشور، با اختصاص اعتبار تا مبلغ یک هزار میلیارد ریال (تا مبلغ ۸۰۰ میلیارد ریال به صورت هزینه ای و تا مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال به صورت تملک دارایی های سرمایه ای) برای انجام مأموریت های قرارگاه یاد شده موافقت کرد.

تسهیل و پیگیری مستمر اجرای دقیق و به موقع مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا، استفاده از ظرفیت های مردمی همچون مساجد، بسیج، خیرین و سمن ها، ایجاد تفاهم میان نیروهای اجتماعی، افزایش حضور محسوس ضابطین و ناظرین پروتکل های مصوب و ترغیب مردم به رعایت الزامات بهداشتی، آموزش و فرهنگ‌سازی به منظور ایجاد اعتماد و انگیزه اجتماعی نسبت به اجرای مصوبات ستاد یادشده و اجرای زیرساخت های مورد نیاز و همچنین ایجاد هماهنگی بین کمیته های مختلف ستاد مذکور و نظارت بر حسن اجرای وظایف هر یک از آنها، از جمله مأموریت های فرماندهی قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کروناست.

دولت همچنین وزارت کشور را موظف کرد ضمن نظارت فنی و اجرایی بر روند انجام عملیات مذکور، گزارش عملکرد اعتبارات فوق را هر سه ماه به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال نماید.

موافقت دولت با اصلاح ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور

هیأت وزیران به منظور ارج نهادن به کوشش سازمان امور مالیاتی کشور در وصول به موقع درآمدهای مالیاتی مندرج در قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، با مستثنی شدن سازمان مذکور از شمول ماده (۱۹) ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور موافقت کرد.

بر این اساس، یک تبصره به ماده مذکور اضافه شد که به موجب آن، اعتبارات هزینه ای از محل درآمدهای اختصاصی مربوط به وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان امور مالیاتی کشور مندرج در جدول شماره (۷) قانون بودجه سال ۱۳۹۹، از شمول مفاد ماده یاد شده مستثنی بوده و قابل هزینه کرد تا سقف مصوب است.

دولت با ترخیص خودروها و تجهیزات پزشکی همراه اهدایی به جمعیت هلال احمر موافقت کرد

دولت با صدور مجوز ورود و ترخیص پنج دستگاه آمبولانس به همراه تجهیزات پزشکی مربوط اهدایی از سوی فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر برای تقویت توان امدادی، به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بدون رعایت ضوابط فنی واردات خودرو، موافقت کرد.

تعیین مأخذ محاسبه عوارض و وجوه ناشی از ارزش معاملاتی املاک در سال ۱۳۹۹

هیأت وزیران به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی، مأخذ محاسبه سایر عوارض و وجوه موضوع تبصره (۳) ماده (۶۴) قانون مالیات های مستقیم، را برای اجرا در سال ۱۳۹۹ معادل ۲۷ درصد ارزش معاملاتی املاک تعیین کرد.

به موجب تبصره (۳) ماده (۶۴) قانون مالیات های مستقیم، در مواردی که ارزش معاملاتی موضوع ماده مذکور مطابق دیگر قوانین و مقررات، مأخذ محاسبه سایر عوارض و وجوه قرار می‌گیرد، مأخذ محاسبه عوارض و وجوه یادشده بر مبنای درصدی از ارزش معاملاتی موضوع این ماده می باشد که با پیشنهاد مشترک وزارت امور اقتصادی و دارایی و دستگاه ذی‌ربط به تصویب هیئت وزیران یا مراجع قانونی مرتبط می‌رسد.

اصلاح مصوبه تعیین تعرفه هزینه جبران افت سفره های آب زیرزمینی

با توجه به تفاهم صورت گرفته میان سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و شرکت مدیریت منابع آب ایران مبنی بر اعمال اصلاحاتی در مصوبه تعیین تعرفه هزینه جبران افت سفره های آب زیرزمینی در ارتباط با شهرک ها و نواحی صنعتی، هیأت وزیران با اصلاح موادی از مصوبه مذکور موافقت کرد.

به موجب این اصلاحیه، شهرک ها و نواحی صنعتی از ۴۰ درصد تخفیف در پرداخت هزینه های جبرانی برخوردار خواهند شد.

همچنین مقرر شد سقف آب مصرفی شهرک ها و نواحی صنعتی به نسبت تعداد واحدهای استقراریافته در آنها تعیین شود.

دولت همچنین با توجه به گذشت بیش از یک ماه از تاریخ مصوبه مربوط به تعیین تعرفه هزینه جبران افت سفره های آب زیرزمینی به دلیل فرآیند اصلاحات صورت گرفته در آن، با تغییر و بروز رسانی تاریخ صدور مصوبه مذکور موافقت کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا