بورس و سهام

احتمال عرضه سهام پرسپولیس تا چند روز آینده

معاون سازمان خصوصی‌سازی، ضمن بررسی آخرین جزییات عرضه سهام استقلال و پرسپولیس در فرابورس، از احتمال عرضه سهام پرسپولیس در فرابورس تا چند روز آینده خبر داد.

به گزارش حامی مالی به نقل از بازارسرمایه، «ابوالقاسم شمس جامخانه» امروز به آخرین وضعیت عرضه سهام استقلال و پرسپولیس در شرکت فرابورس اشاره کرد و افزود:‌ دوشنبه هفته گذشته جلسه معارفه پرسپولیس (پیش از طرح در هیات پذیرش) در فرابورس برگزار شد، بدین صورت که مدیران شرکت پرسپولیس و همکاران مالی این شرکت، این باشگاه را با توجه به صورت‌های مالی و فعالیت‌هایی را که در دستور کار دارند معرفی کردند.

وی با اشاره به برگزاری این جلسه، ادامه‌داد: شرکت فرابورس یک سری نواقص از اطلاعات شرکت پرسپولیس را مطرح کرد تا پس از تکمیل اطلاعات و ارائه گزارش حسابرسی دوره مالی ۶ ماهه منتهی به ۳۰ آذرماه، موضوع در هیات پذیرش فرابورس مطرح شود.

شمس اظهار داشت: اطلاعاتی شامل درخواست پذیرش باشگاه در فرابورس، پرداخت حق پذیرش، تکمیل اطلاعات درباره برخی از قراردادهای کادر فنی و بازیکنان و اسناد مالکیت مجموعه‌های ورزشی، از جمله مدارکی هستند که ناقص بودند و قرار شد تا پس از تکمیل آنها در اختیار شرکت فرابورس قرار بگیرد.

معاون سازمان خصوصی‌سازی بیان‌داشت: باشگاه پرسپولیس صورت‌های مالی ۶ ماه منتهی به ۳۰ آذر ماه را تهیه کرده است و حسابرس و بازرس قانونی شرکت هم اکنون در شرکت مستقر و انجام حسابرسی هستند.

وی افزود: پس از این اقدامات، شرکت فرابورس بررسی‌های لازم را انجام و گزارشی را تهیه می‌کند تا برای طرح در اختیار هیات پذیرش قرار گیرد.

شمس با اشاره به احتمال عرضه سهام پرسپولیس به فرابورس تا چند روز آینده، تاکید کرد: همه سعی ما این است تا هر چه زودتر سهام پرسپولیس در فرابورس پذیرش شود، زیرا کارهای اصلی آن انجام شده و باقی کارها کار سختی نیست که بخواهد عرضه را با تاخیر زیادی مواجه کند.

معاون سازمان خصوصی‌سازی خاطرنشان‌کرد:‌ عرضه سهام سرخابی‌ها در فرابورس پس از اخذ مصوبه هیات پذیرش فرابورس عملیاتی خواهد شد، بدین صورت که پس از پذیرش باید درج نماد انجام شود و سپس شاهد عرضه اولیه خواهیم بود.

وی اظهار داشت: فعالیت‌های باشگاه پرسپولیس به خوبی در حال انجام است، اما باشگاه استقلال تا حدودی با تاخیر فعالیت همراه است و با یک یا ۲ هفته تاخیر اطلاعاتش به فرابورس ارائه داده شده و قرار است امروز جلسه معارفه (پیش از طرح در هیات پذیرش) استقلال در فرابورس انجام شود.

شمس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سهام استقلال و پرسپولیس هم‌زمان و در یک روز عرضه اولیه خواهند شد؟ خاطرنشان‌کرد: یکی از دلایل اصلی تاخیر در فعالیت باشگاه استقلال و پرسپولیس سال مالی آنها است، سال مالی پرسپولیس ۳۱ خرداد ماه و برای استقلال ۳۱ تیر ماه است؛ بنابراین صورت‌های مالی ۶ ماهه برای پرسپولیس ۳۰ آذر ماه و برای استقلال ۳۰ دی ماه است و به همین دلیل آماده‌سازی صورت‌های مالی توسط باشگاه استقلال کمی زمان بر است.

معاون سازمان خصوصی سازی افزود:‌ براساس هماهنگی با فرابورس، وزارت ورزش و وزارت اقتصاد، ممکن است عرضه سهام این دو باشگاه به‌صورت همزمان در فرابورس عرضه شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا