A place where you need to follow for what happening in world cup

ارزش بیت کوین به زیر ۵۰ درصد رسید

0 100

با نوسانات اخیر قیمت اتریوم و سایر آلت کوین‌ها، سهم بیت کوین از ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال برای اولین بار از سال ۲۰۱۸ به زیر ۵۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش کوین دسک، بر اساس داده‌های وب‌سایت کوین مارکت کپز (CoinMarketCap) و کوین گکو (CoinGecko)، سلطه بیت کوین، یا به عبارتی نسبتِ ارزش بزرگ‌ترین ارز دیجیتال به ارزش کل بازار دارایی های دیجیتال، برای اولین بار از سال ۲۰۱۸ به زیر ۵۰ درصد رسید.

این نسبت تا ساعت ۲۰:۱۴ شب گذشته به‌وقت تهران به ۴۸ درصد رسید و همزمان با نوسانات قیمت اتر و ثبت یک سقف تاریخی جدید توسط این ارز دیجیتال روی داد.

ارزش کل بازار بیت کوین حدود ۱.۰۲ تریلیون دلار است. این در حالی است که ارزش کل بازار فهرست ۶,۸۱۶ ارز دیجیتال موجود در وب‌سایت کوین گکو ۲.۱۳ تریلیون دلار برآورد می‌شود.

بیت کوین، این ارز دیجیتال ۱۲ ساله، از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۸ درصد افزایش یافته است و در اوایل ماه آوریل رکود قیمتی جدیدی نزدیک به ۶۵,۰۰۰ دلار ثبت کرد.

اما رشد این ارز دیجیتال به‌تازگی به بن‌بست خورده و حتی به زیر ۵۰,۰۰۰ دلار هم رسیده است. در همین حال، معامله‌گران قیمت سایر ارزهای دیجیتال مثل توکن آوی (AAVE) با ۳۴۷ درصد و ارز زی کش (ZEC) با ۳۳۰ درصد رشد از ابتدای سال را افزایش داده‌اند.

علاوه بر این‌ها، قیمت اتر از ابتدای سال جاری میلادی ۲۵۶ درصد رشد داشته و ارزش دوج کوین (DOGE) تنها در این سال ۵۰ برابر شده است.

افزایش سریع قیمت‌ها با سفته‌بازی گسترده‌ای مقایسه می‌شود که در روند صعودی پیشین ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۱۷ و اوایل سال ۲۰۱۸ روی داد. این دوره با سیلی از رویدادهای عرضه اولیه سکه یا ICO شناخته می‌شود که بسیاری از آن‌ها ضررهای شدیدی را در سال ۲۰۱۸ متحمل شدند.

دیوید گریدر (David Grider)، تحلیلگر شرکت فاند استرت (FundStrat)، در مصاحبه‌ای گفت:

این سیگنالی است به این معنا که بازار پرریسک است و آلت کوین‌ها عملکرد بهتری دارند. این سناریویی است که اخیراً شاهد آن بوده‌ایم و اواسط سال ۲۰۱۷ را به یاد ما می‌آورد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.