بانک ها

امهال اقساط تسهیلات اشتغال روستایی و ارزی

نخستین جلسه هیات امنای صندوق توسعه ملی امسال به ریاست حسن روحانی رئیس جمهور برگزار و برای رفع مشکلاتی که کرونا برای افراد دریافت کننده تسهیلات ریالی و ارزی این صندوق ایجاد کرده بود، تصمیماتی اتخاذ شد.

اعضای هیات امنای صندوق به عنوان اولین دستور جلسه امروز، با توجه به وضعیت اقتصادی متاثر از شیوع کرونا و تحریم‌های همه‌جانبه، با امهال اقساط تسهیلات اشتغالزایی روستایی و عشایری که از محل اعتبار یک و نیم میلیارد دلاری تخصیص یافته از این صندوق پرداخت شده بود، موافقت کردند.

همچنین اقساط تسهیلات ویژه ارزی پرداخت شده به شرکت ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و همه دریافت کنندگان تسهیلات ارزی اعم از افراد و بانک‌ها که از وضعیت به وجود آمده در اثر شیوع کرونا و تحریم‌ها آسیب دیده‌اند،به مدت یکسال تمهیل شد.

اعضای هیات امنای صندوق توسعه ملی همچنین با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی برای استفاده پالایشگاه‌های کوچک و بخش‌های مستعد دیگر از تسهیلات صندوق توسعه ملی برای تبدیل نفت به فرآورده‌های نفتی، در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری برای پشتیبانی و رفع موانع تولید، مجوزهای لازم برای اجرای این مصوبه مجلس را تصویب کردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا