A place where you need to follow for what happening in world cup

امور مالیاتی در حال رسیدگی به اطلاعات واحدهای مسکونی خالی

0 123

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: اطلاعات ۱۲ هزار واحد مسکونی خالی از سوی وزارت راه و شهرسازی به سازمان امور مالیاتی ارایه شده که درحال بررسی این اطلاعات جهت دریافت مالیات هستیم.

به گزارش حامی مالی به نقل از رسانه مالیاتی ایران، داود منظور، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی با راه اندازی سامانه ملی املاک و اسکان و تکمیل اطلاعات این سامانه، تاکنون اطلاعات ۱۲ هزار واحد مسکونی خالی را به سازمان امور مالیاتی ارسال کرده است.

وی افزود: بر اساس آمار قبلی، ۲۵۰۰ واحد مسکونی خالی مشخص شده بود؛ ولی در اطلاعات جدید این تعداد به ۱۲ هزار واحد رسیده است؛ البته وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده اطلاعات بعدی را هم به تدریج خواهند داد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور خاطرنشان کرد: طی روزهای آتی، مالیات این ۱۲ هزار واحد مسکونی خالی را محاسبه کرده و به اطلاع مالکان آنها خواهیم رساند.

منظور همچنین یادآور شد: پس از دریافت اطلاعات مورد اشاره، خانه­ های مسکونی خالی مشمول مالیاتی بر مبنای مالیات بر درآمد اجاره املاک خواهند شد که ضرایب آن به ترتیب برای سال اول، معادل شش برابر مالیات متعلقه، برای سال دوم، معادل دوازده برابر مالیات متعلقه و برای سال سوم به بعد، ‌معادل هجده برابر مالیات متعلقه می باشد و سازمان امور مالیاتی کشور اقدامات قانونی را برای وصول این مالیاتها انجام خواهد داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.