A place where you need to follow for what happening in world cup

امکان تاسیس آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای هنری

0 162

بر اساس تفاهم نامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امکان صدور مجوز تاسیس آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای هنری فراهم شد.

به گزارش حامی مالی به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور، در راستای منویات مقام معظم رهبری «مدظله العالی» در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و با عنایت به تنوع، گستردگی و افزایش روزافزون مشاغل و مهارت های حوزه فرهنگ و هنر در کشور و ضرورت توسعه آموزش های مهارتی، تفاهم نامه همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امضا شد.

این تفاهم نامه با هدف نقش آفرینی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در ارائه آموزش های مهارتی و صدور مجوز تاسیس و نظارت بر آموزشگاه های آزاد هنری به امضای “علی اوسط هاشمی” رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور و “سید مجتبی حسینی” معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رسید.

موضوع این تفاهم نامه همکاری به منظور شناسایی، استانداردسازی، برنامه ریزی، اشاعه، اجرا و نظارت بر آموزش‌های فرهنگی و هنری تمرکز بر همکاری مشترک آموزشی در رشته‌های مختلف آموزش‌های آزاد هنری در شاخه‌های: موسیقی، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، هنرهای سنتی، خوشنویسی، مد و لباس، برنامه‌ریزی برای اجرای رویدادهای آموزشی و مهارتی و طرح‌های آموزشی کوتاه مدت حرفه‌ای فرهنگی و هنری و تعامل در بهره گیری از کارشناسان و متخصصان هنری و فرهنگی منعقد شده است.

اهداف مشترک این تفاهم نامه شامل همکاری در زمینه تعریف رشته‌های فرهنگی و هنری به عنوان مهارت شغلی براساس استانداردهای بین المللی، مشارکت در برگزاری مسابقات، جشنواره‌ها، همایش‌ها، سمینارها، نمایشگاه‌ها و برنامه‌های مرتبط با حوزه فرهنگ و هنر، انجام طرح های پژوهشی و حمایت از ایجاد و استفاده از مراکز مهارت آموزی مبتنی بر فناوری‌های نوین و راهبردی است.

از تعهدات مشترک بین دو دستگاه در این تفاهم نامه به‌روزرسانی استانداردهای آموزشی، اجرای آزمون‌ها و سنجش مهارت مشاغل مرتبط با تفاهم نامه بر اساس استانداردهای آموزش شغل سازمان،برنامه‌ریزی برای اجرای رویدادهای آموزشی و مهارتی و طرح‌های آموزشی کوتاه مدت حرفه‌ای فرهنگی و هنری اشاره کرد.

از دیگر تعهدات بین سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دستگاه می توان به حل و فصل مسائل و اختلافات فیمابین در مرحله صدور مجوز و تاسیس آموزشگاه‌های آزاد هنری، تعامل در بهره‌گیری از کارشناسان و متخصصان هنری و فرهنگی، بازآموزی و ارتقای مهارت نیروی کار در حوزه مهارت‌های شغلی و شایستگی‌های حرفه ای، تبیین جایگاه نخبگان مهارتی در عرصه اشتغال و تعیین صلاحیت حرفه ای شاغلین و همکاری در سایر زمینه‌های مورد علاقه طرفین، اشاره کرد.

مدت این تفاهم نامه از تاریخ امضاء به مدت ۴ سال است و در صورت توافق طرفین، قابل تمدید خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.