ارز دیجیتال

انجام ۵ میلیارد دلار تراکنش با یوان دیجیتال

بانک مرکزی چین اعلام کرده است که ارزش کل تراکنش‌هایی که با استفاده از ارز دیجیتال ملی این کشور انجام شده تا پایان ژوئن (خرداد) به ۳۴.۵ میلیارد یوان رسیده که ارزشی معادل ۵ میلیارد دلار دارد.

به گزارش کوین دسک، بانک مرکزی برای اولین بار اعلام کرده است که ارز دیجیتال ملی این کشور با قراردادهای هوشمند نیز سازگار خواهد بود.

بانک مرکزی چین با انتشار وایت‌ پیپری اعلام کرده است که تعداد کل تراکنش‌ها ۷۰.۷۶ میلیون بوده که تقریبا بین ۲۱ میلیون کیف پول شخصی و ۳.۵ میلیون کیف پول سازمانی توزیع شده است.

کیف پول‌های یوان دیجیتال بر اساس میزان اطلاعات شخصی ارائه‌شده، در سطوح مختلفی دسته‌بندی می‌شوند. این سطوح محدودیت‌های تراکنشی و موجودی حساب هر کاربر را مشخص می‌کند.

کاربران همچنین می‌توانند کیف پول‌هایی با امکانات پایین را به طور پیش‌فرض و بدون ارائه اطلاعات شخصی باز کنند و سپس در صورت تمایل آن را برای استفاده از دیگر ویژگی‌ها ارتقا دهند.

بانک مرکزی چین همچنین جزئیاتی را از طرح‌های آزمایشی که برای المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن برنامه‌ریزی شده ارائه کرده است.

به گفته این بانک ون‌های خودران، دستگاه‌های فروش خودکار سلف سرویس، سوپرمارکت‌های خودکار، دستکش‌های پرداختی، برچسب‌های پرداختی، لباس‌هایی با قابلیت پرداخت مخصوص المپیک زمستانی و دیگر گجت‌های پوشیدنی در این رویداد ورزشی به کار گرفته خواهند شد.

در این وایت‌ پیپر همچنین ذکر شده است که طرح اصلی یوان دیجیتال در حال اجراست. مقامات دولتی طرح‌های آزمایشی را در سراسر کشور پیگیری می‌کنند و آزمایش‌هایی جدید را به اجرا می‌گذارند.

طرح‌های آزمایشی یوان دیجیتال از یک سال قبل آغاز شده‌اند. این آزمایش‌ها در ابتدا به چهار شهر چنگدو، شنزن، سوژو و شیانگ‌آن محدود بود و یوان دیجیتال فقط در دسترس افرادی قرار می‌گرفت که در لیست سفید قرار داشتند.

این طرح آزمایشی بعدها با انجام قرعه‌کشی در چهار شهر در دسترس عموم قرار گرفت و به شهرهای بیشتری از جمله شانگهای و پکن نیز گسترش پیدا کرد.

گفتنی است که هیچ برنامه زمانی مشخصی برای راه‌اندازی ارز دیجیتال ملی چین وجود ندارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا