A place where you need to follow for what happening in world cup

بانک‌های خوزستان که شیوه‌نامه‌ بهداشتی را رعایت نکنند پلمب می‌شوند

0 135

استاندار خوزستان گفت: بانک‌ها و موسسات خوزستان که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند پس از دریافت سه بار اخطار پلمب می‌شوند.

به گزارش حامی مالی به نقل از ایرنا قاسم سلیمانی دشتکی روز شنبه در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که در محل استانداری خوزستان برگزار شد با بیان اینکه هم اکنون حدود پنج هزار بیمار بستری و سرپایی مبتلا به کرونا در خوزستان داریم افزود:همچنین تعداد فوتی‌های روزانه ناشی از کرونا در خوزستان که پیش از این بسیار کم و تک رقمی بود، به حدود ۶۰ نفر رسیده که بسیار ناراحت کننده است.

وی به دیدار دیروز رییس جمهوری از بیمارستان رازی اهواز اشاره کرد و گفت: خوزستان همچنان در اوج بیماری قرار دارد و با مشکلات زیادی در مهار کرونا روبه رو هستیم. بارها گفته‌ایم که قسمت اصلی کنترل بیماری بر عهده مردم است و اگر شیوه‌نامه‌های بهداشتی رعایت نشود و از دورهمی خانوادگی و حضور در تجمع‌ها پرهیز نشود وضع بدتر می‌شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: روز گذشته فردی در بیمارستان رازی معتقد بود که خاله‌اش به دلیل نبود امکانات در بیمارستان فوت شده در حالی که اگر شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کرده بود این اتفاق برای او رخ نمی داد لذا نباید تلاش کادر درمان را نادیده گرفت و بگوییم هیچ گونه امکاناتی نیست.

وی با تشکر از همه دستگاه‌ها و اعضای ستاد کرونا که در حال تلاش هستند افزود: لازم است برای آن دسته از افرادی که شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند فکری اساسی شود؛ همچنین باید به طور ویژه برای آیین‌هایی که در پیش داریم برنامه ریزی لازم انجام شود.

سلیمانی دشتکی گفت: اکنون کمتر خانواده‌ای در خوزستان وجود دارد که درگیر این بیماری نشده باشد لذا از مردم تقاضا داریم که رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ویژه ماسک زدن را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه کارهای خوب انجام شده باید گفته شود بیان کرد: متاسفانه فرهنگی در استان و کشور داریم که کارهای خوب دیده نمی‌شود. در شرایط موجود پزشکان و پرستاران ما در کنار برخی سازمان‌های خدمات رسان مثل هلال احمر، بسیج و … مشغول کار هستند و در موج قبلی توانستند ویروس انگلیسی را به خوبی کنترل کنند که یک برند در کشور بود اما کمتر از آن گفته شد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه در دهه نخست محرم کارهای مفید و بزرگی انجام شد افزود: با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان از انجام ۹۰ درصد کارهای قبلی همیشگی جلوگیری شد به گونه ای که آیین‌های دهه نخست محرم امسال با گذشته قابل قیاس نبود اما در این خصوص کمتر گفته شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی به عنوان پیشانی مقابله با کرونا باید در آرامش باشد بیان کرد: متاسفانه بین ۲ دانشگاه مادر در خوزستان، روی قطعه زمینی اختلاف نظر بود که بررسی کردیم و مشخص شد که این زمین باید در اختیار دانشگاه علوم پزشکی باشد که در ادامه شاهد اتفاقات خوشایندی از سوی رییس دانشگاه شهید چمران نبودیم.

سلیمانی دشتکی گفت: دیروز نیز اتفاق بسیار زشت و ناشایستی رخ داد و یک فرد در مقابل وزیر بهداشت که در حال بازدید از یک مرکز درمانی بود، به رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز حمله ور شد که باعث ناراحتی ما شد و از دستگاه قضا انتظار داریم این موضوع را حتما رسیدگی کند.

وی ادامه داد: در شرایط موجود که رییس دانشگاه علوم پزشکی باید تمام تمرکزش روی مدیریت بیماری باشد، صحیح نیست که اینگونه با وی برخورد شود. اگر کسی مشکل اداری دارد باید از طریق قانونی پیگیری کند نه اینکه اقدام به ضرب و شتم کند؛ ضمن محکوم کردن این گونه حرکات معتقدیم که باید از زحمات مدافعان سلامت تقدیر شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.