A place where you need to follow for what happening in world cup

بانک مرکزی از حالت توصیه خارج شود

0 133

به گفته رئیس جمهور، نظام بانکی با همکاری مجلس و صاحب نظران اقتصادی باید اصلاح شود. بانک مرکزی نیز باید از حالت توصیه دادن خارج شود و به وظیفه نظارتی خود به صورت جدی بپردازد.

به گزارش حامی مالی، رئیس جمهور در نشست علنی نوبت دوم روز شنبه ۳۰ مردادماه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مسئله بانکها مسئله بسیار مهم و محوری و دغدغه است و باید این موضوع حل شود. ما برای موضوع بانکها، چه بانکهای خصوصی و غیرخصوصی راهکارهایی را بررسی کردیم و حتما وزیر، بانک مرکزی و تیم اقتصادی نگاههایی دارند که با همکاری مجلس و کمیسیون اقتصادی به یک نظر مشترک برسیم که این دیدگاهها به عمل و اقدام تبدیل شود.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی با تاکید بر این نکته که حتما باید نظام بانکی را در کشور اصلاح کنیم، ادامه داد: اینکار می بایست با همکاری مجلس ، صاحب نظران اقتصادی و عزیزانی که در نظام بانکی مشغول هستند، صورت گیرد و اقدامات موثری برداشته شود.
وی در ادامه گفت: بانک مرکزی باید از حالت توصیه کننده به بانکها خارج شود و یک جایگاه نظارتی جدی داشته باشد.نظارت بانک مرکزی باید با پیگیریهای جدید همراه شود.
رئیسی افزود: وقتی جدیت بانک مرکزی در میدان عمل مشهود باشد، مشخص می گردد نظارت بانک مرکزی بر نظام بانکی فقط توصیه ای نیست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.