A place where you need to follow for what happening in world cup

برنامه های جبرانی برای حمایت از سهامداران متضرر

0 143

سخنگوی دولت با اشاره به ضرر افراد پس از ورود در مقطع اوج بورس گفت: برای حمایت از افراد متضرر و خریداران سهام صندوق های دولتی، سیاست های جبرانی اتخاذ شده است.

به گزارش حامی مالی به نقل از بورس پرس، علی ربیعی در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره وضعیت بازار سرمایه و برنامه های دولت گفت: اتفاقات اخیر بازار سرمایه و متضرر شدن عده ای از هموطنان که در شرایط خاص وارد بورس شدند نه تنها فراموش نشده بلکه همواره از موارد نگرانی های دولت بوده و از هر فرصتی هم برای حمایت بازار سرمایه تا روز آخر دولت دریغ نشده و نخواهد شد.

وی افزود: در یک اقتصاد سالم بازار سرمایه به رغم همه فراز و نشیب ها راه را پیدا کرده آیا این قابل انکار است؟ ابتدای سال ۹۲ شاخص بورس حدود ۴۰ هزار واحد بوده و امروز به ۱.۱ میلیون واحد رسیده است. تعداد کدهای بورسی ابتدای سال ۹۲ بالغ بر ۷ میلیون بود و امروز بدون احتساب سهامداران عدالت به ۳۷ میلیون رسیده است.

این مقام مسئول ادامه داد: بازار سرمایه به تامین کننده نیازهای سرمایه‌گذاری در داخل تبدیل شده و اینها زیرساخت‌هایی است که برای سالم سازی اقتصاد ایران بوجود آمد. اما متاسفانه عده‌ای از هموطنان صرفا در مقطع اوج گیری بورس وارد بازار شدند و امروز مسئله حمایت از این افراد است. افرادی که دراز مدت در بورس بودند هیچ گاه متضرر نشدند. به رغم اینکه نقش دولت ها در همه کشورها در بازار سرمایه نقش ضامن نیست و حمایت می کند.

ربیعی تصریح کرد: برای حمایت از افراد متضرر تصمیماتی گرفته شده به عنوان مثال برای افرادی که به دعوت دولت سهام های صندوق های دولتی را خریداری کردند سیاست های جبرانی اتخاذ و سهام جبرانی به آنها تعلق خواهد گرفت. ۷ تصمیم مهم در دولت و سران قوه گرفته شد و پس از امضای رهبری ابلاغ خواهد شد. در جلسه سران قوه هم چند تصمیم جدید اتخاذ شد که این مسیر تا پایان دولت ادامه خواهد داشت.

به گفته وی، برخی از تصمیمات اتخاذ شده به زیان مالی دولت بود که از محل درآمدها برای جبران زیان و تثبیت بازار اقدام خواهد کرد. اقتصاد دوران تحریم، افزایش قیمت ارز و بی ثباتی بازار باعث شد مردم برای حفظ دارایی به هر طریق ممکن اقدام کنند وگر نه بازار سرمایه رو به تکامل بوده و همچنان خواهد بود و دولت از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.