ارز دیجیتال

بیت کوین بهترین عملکرد یک دهه در بین تمام دارایی‌ها

بازده سالانه بیت کوین با اختلافی نجومی از بازدهی سایر کلاس‌های دارایی جلوتر است. طی ده سال گذشته، بیت کوین با سودی ۹۰۰ درصدی در رقابت با سایر دارایی‌های ارزشمند برای سرمایه‌گذاری، با برتری حداقل ۱۰ برابری پیشتاز بوده است.

طبق گزارش کوین تلگراف، چارلی بیللو (Charlie Bilello)، مدیرعامل و بنیان‌گذار شرکت سرمایه‌گذاری کامپَوند کپیتال ادوایزرز (Compound Capital Advisors)، با گردآوری عملکرد ده کلاس دارایی برتر با استفاده از داده‌های پلتفرم وای چارتس (Ycharts)، به این معیار جالب اشاره کرده است.

در واکنش به این یافته‌ها، روبرتو تالاماس (Roberto Talamas)، محقق شرکت مساری تأكید كرد كه بیت کوینِ صدرنشین ​​سالانه به‌طور متوسط ۲۳۰ درصد بازده ارائه می‌دهد و این میزان بیش از ۱۰ برابر بیشتر از سود سالانه دومین کلاس دارایی در این رده‌بندی است.

بیت کوین با ۹۰۰٪ افزایش ارزش بهترین عملکرد یک دهه اخیر را بین تمام دارایی‌ها به ثبت رساند
                                         توییت چارلی بیللو در مورد عملکرد دارایی‌های برتر طی ۱۰ سال گذشته

شاخص نزدک ۱۰۰ (Nasdaq ۱۰۰) ایالات متحده با بازده سالانه ۲۰ درصد در رتبه دوم قرار گرفته است و پس از آن لارج کپس (Large Caps) با عملکرد متوسط سالانه ۱۴ درصد در رده بعدی جای دارد. لارج کپس به مجموعه سهامی از شرکت‌های آمریکایی گفته می‌شود که ارزش بازاری فراتر از ۱۰ میلیارد دلار دارند. مقام چهارم این جدول با ۱۲.۹ درصد سود سالانه از آنِ سهام شرکت‌های آمریکایی با ارزش بازار کمتر است. شایان ذکر است که سود سالانه سایر کلاس‌های دارایی در رتبه‌های بعدی این جدول، تک‌رقمی هستند.

این داده‌ها همچنین نشان می‌دهند که طلا از سال ۲۰۱۱ تاکنون بازده سالیانه ناچیز ۱.۵ درصدی داشته است و این دارایی در ۵ سال از ۱۱ سال گذشته، عایدی جز بازده منفی و ضرر برای سرمایه‌گذاران خود نداشته است. براساس داده‌های پلتفرم گلد پرایس (Gold Price)، این فلز گرانبها از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون دچار ۸.۵ درصد افت شده است و پیتر شیف (Peter Schiff)، مخالف سرسخت بیت کوین و سرمایه‌گذار برجسته طلا را آزرده‌خاطر کرده است.

از سال ۲۰۱۱ تاکنون، سود تجمعی شگفت‌انگیز بیت کوین معادل با ۲۰ میلیون درصد بوده است؛ در این بین، بهترین سال از نظر عملکرد این ارز دیجیتال سال ۲۰۱۳ با ۵,۵۰۷ درصد رشد بوده است.

این داده‌ها همچنین نشان می‌دهد که بیت کوین فقط در دو سال از تاریخ خود با ضرر مواجه بوده است. قیمت بیت کوین طی سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ به‌ترتیب دچار ۵۸ و ۷۳ درصد افت شد.

از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون، قیمت بیت کوین ۱۰۸ درصد افزایش داشته است. روز گذشته (۲۴ اسفند) پادشاه ارزهای دیجیتال، یک بار دیگر رکورد تاریخی خود را شکست و از مرز ۶۱,۵۰۰ دلار عبور کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا