مسکن و عمران

بیش از یک میلیون واحد خالی شناسایی شد

رئیس کمیسیون عمران مجلس از شناسایی و راستی آزمایی بیش از یک میلیون واحد خالی و معرفی برای اجرای قانون و اخذ مالیات به سازمان امور مالیاتی خبر داد.

محمدرضا رضائی کوچی با اشاره به تاثیر مثبت قوانین مجلس همچون مالیات بر خانه های خالی و جهش تولید و تامین مسکن به خانه ملت گفت: با توجه به افزایش سرسام آور قیمت مسکن در سال‌های اخیر که عمده آن ناشی از ترک فعل دولت در ساخت خانه بوده، فشار زیادی به مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر و کم درآمد جامعه تحمیل شده است.

وی افزود: در حال حاضر بیش از یک میلیون واحد خالی شناسایی و راستی آزمایی شده و برای اجرای قانون و اخذ مالیات به سازمان امور مالیاتی معرفی شده اند. عرضه این تعداد واحد مسکونی موجب برقراری تعادل در بازار و کاهش قیمت مسکن می‌شود کما اینکه به اذعان وزیر راه تکانه‌های اجرای این قانون نیز موجب کاهش قیمت شده و آمار بانک مرکزی نیز نشان دهنده کاهش قیمت خانه‌های تهران در مدت اخیر بوده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: مالیات بر خانه های خالی دست دلالان و سوداگران بازار مسکن را قطع می‌کند. سودجویان تعداد زیادی واحد خالی با هدف سفته بازی احتکار کرده اند که با اجرای این قانون و عرضه آن ها برای اجاره و خرید، موجب کاهش قیمت می‌شود.

رضائی کوچی گفت: طرح جهش تولید و تامین مسکن نیز موجب عرضه سالانه یک میلیون واحد مسکونی می‌شود که تحقق آن در بلند مدت تاثیر بسیار خوبی بر رونق بازار و واقعی شدن قیمت خانه خواهد داشت. در حال حاضر بخش زیادی از قیمت خانه‌ها کاذب بوده که با اجرای صحیح قوانین مجلس و بهبود وضعیت اقتصادی به نرخ واقعی نزدیک تر خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا