صنعت بیمه

بیمه شدگان از خدمات غیرحضوری استفاده کنند

همزمان با اجرای طرح های ملی سازمان تأمین اجتماعی در حوزه خدمات غیر حضوری والکترونیکی ، نشست مشترک خبری مدیران کل و درمان تأمین اجتماعی خراسان رضوی با حضور اصحاب رسانه دیداری ، نوشتاری و مجازی به منظور تشریح وتبیین جزئیات طرح نسخه الکترونیکی ، توقف صدور دفترچه های درمانی و خدمات غیرحضوری طرح تحول دیجیتالی ۳۰۷۰ برگزار شد .

به گزارش حامی مالی به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، در این نشست سید محسن نظام خیرآبادی مدیر کل تأمین اجتماعی استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه سازمان در مرحله مهم و تاریخی بلوغ در دنیای خدمات الکترونیکی است ، ابتدا به ارائه آمار مربوط به این اداره کل پرداخت و گفت : ۴۶ درصد از جمعیت استان تحت‌ پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار دارند.

این میزان پوشش برای جمعیت شهری ۶۷ درصد است. بر این اساس تعداد بیمه شدگان تأمین اجتماعی در استان ۹۲۷ هزار نفر است که با احتساب افراد تبعی ( افراد تحت تکفل) ایشان، جمعیت بیمه شدگان بیش از ۲ میلیون نفر است .تعداد مستمری بگیران نیز ۲۴۹ هزار نفر است که با احتساب افراد تبعی ( تحت تکفل) جمعیت این افراد به ۴۳۲ هزار نفر بالغ می شود .

نظام در رابطه با هزینه های صورت گرفته در حوزه تعهدات سازمان در استان خراسان رضوی گفت : در ٩ماهه اول سال ۹۹ مبلغی بیش از ۳۱۰۰ میلیار ریال مقرری بیمه بیکاری پرداخت شده است همچنین جمع هزینه ها و مبالغ پرداختی کمک‌های کوتاه مدت سازمان تامین اجتماعی در ۹ ماهه سال جاری شامل کمک هزینه بارداری، اروتز و پروتز. هدیه ازدواج، هزینه سفر بیمار و همراه، کمک هزینه کفن و دفن، غرامت نقص عضو، غرامت دستمزد حوادث ناشی از کار و غیر ناشی از کار بالغ بر ۸۳۵ میلیارد ریال بوده است.

وی افزود : هزینه حقوق مستمری بگیران تأمین اجتماعی در این استان در ۹ ماهه اول سال مبلغی بیش از ۶۸ هزار میلیارد ریال و کل هزینه های سازمان تأمین اجتماعی در استان از جمله کمک‌های بلند مدت و کوتاه مدت و درمان مستقیم و غیر مستقیم بالغ بر ۸۱ هزار میلیارد ریال است.

مدیر کل تأمین اجتماعی خراسان رضوی سپس به معرفی طرح خدمات غیر حضوری پرداخت وادامه داد : با اجرای طرح تحول دیجیتالی سازمان تأمین اجتماعی به نام طرح ٣٠٧٠، ٣٠ خدمت حضوری سازمان به صورت غیرحضوری ارائه می شود تا ٧٠ میلیون مراجعه از ٩۶ میلیون مراجعه به واحدهای اجرایی سازمان در کشور حذف شود. تاکنون ٢٣ خدمت از ٣٠ خدمت رونمایی و اجرایی شده است .

نظام گفت : برای اخذ خدمات غیر حضوری سازمان تأمین اجتماعی ، بیمه شدگان، کارفرمایان و مستمری بگیران می بایستی به سامانه خدمات غیر حضوری سازمان تأمین اجتماعی به آدرس es.tamin.ir مراجعه و با شماره تلفن همراه به مالکیت خودشان ثبت نام نموده و از خدمات بهره مند شوند.

وی گفت : یکی از مهمترین اقدامات سازمان حذف دفترچه‌های درمانی است که تنها در این حوزه در سال ۹۸ مبلغ ۱۰۳ میلیارد ریال و در سال جاری تا کنون ۸۶ میلیارد ریال هزینه شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا