A place where you need to follow for what happening in world cup

تدوین طرح جامع بندر شادگان در حال بررسی است

0 133

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: تدوین طرح جامع بندر شادگان در سه مقطع هفت و ۱۵ ساله در حال بررسی و تکمیل است.

به گزارش حامی مالی به نقل از ایرنا محمدرضا اله‌یار در بازدید از بندر شادگان در جنوب خوزستان بیان کرد: طرح جامع و ساماندهی بندر شادگان با افق ۱۵ ساله در راستای اهداف و سیاست‌های سازمان بنادر و دریانوردی برای رشد و توسعه سواحل و بنادر کشور و همچنین طرح‌های جامع برای افزایش ظرفیت بنادر در دست بررسی است.

وی افزود: تدوین این طرح جامع در سه مقطع هفت تا ۱۵ ساله در حال تکمیل شدن است که به توسعه و افزایش زیرساخت‌های این منطقه کمک خواهد شد.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: این طرح جامع، بستر لازم برای جذب سرمایه‌گذاران بیشتر در بندرشادگان را فراهم می‌کند تا از ظرفیت این منطقه استفاده بهینه‌تری شود.

اله‌یار بیان کرد: شادگان دارای ظرفیت زیادی در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه کشاورزی و به ویژه خرما دارد که با اجرا شدن طرح جامع میزان صادرات کشور از بندر این شهرستان را افزایش خواهد داد.

وی افزود: باید راهبردها را به سویی سوق دهیم تا بندر شادگان بتواند ظرفیت‌ها را برای ورود صنایع ارزش افزوده در قالب پسکرانه‌ها ایجاد کند و این مورد نیز در قالب طرح جامع ۱۵ ساله مصوب خواهد شد.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: همچنین شورای راهبری توسعه بندر شادگان با حضور مسوولان شهری، استانی و مدیران دریانوردی تشکیل خواهد شد تا روز به روز رشد و توسعه اقتصادی و اشتغالزایی در این بندر ایجاد شود.

وی ادامه داد: برای توسعه پایدار مناطق ساحلی شناخت دریا، گام نخست است که خوشبختانه در دهه گذشته اقدامات خوبی در این راستا انجام شده است.

اله‌یار با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در بحث مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی پیشرو است افزود: ارگان‌های مربوطه در بخش مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی باید با تشریک مساعی نسبت به رفع چالش‌های موجود تلاش کنند.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: توسعه بندر شادگان به عنوان یکی از ظرفیت‌های مهم برای رشد و توسعه اقتصادی منطقه ضروری است.

حجت‌الاسلام مجید ناصری‌نژاد افزود: بیکاری و کمبود فرصت‌های شغلی معضل جدی در شهرستان شادگان است و با توجه به ظرفیت‌های موجود در بندر شادگان اسکله دوم نیز در این بندر راه‌اندازی خواهد شد تا بخش زیادی از معضل بیکاری در منطقه برطرف شود.

وی ادامه داد: یکی از موارد مهم در ایجاد اشتغال در شادگان احداث اسکله گردشگری است که نیاز به ایجاد زیرساخت دارد و طرح مطالعاتی و اجرایی آن بزودی آغاز خواهد شد.

بندرشادگان به عنوان هفتمین بندرتجاری استان خوزستان در مساحتی حدود سه هکتار و با هزینه ای افزون بر ۴٠٠ میلیارد ریال از سوی سازمان بنادر و دریانوردی تکمیل شده است که در دولت تدبیر و امید بهره‌برداری شد.

این بندرتجاری مشتمل بر ۲پست اسکله از نوع شمع و عرشه بتنی به طول ١٠٣ متر و عرض ١٢ متر ،۲پل دسترسی است.این بندر محلی با عمق اسکله حداقل ۵.۵ متر در شرایط جزر و ظرفیت پذیرش شناورهای زیر ۵٠٠ تن، ظرفیت تخلیه و بارگیری حدود ١٠٠ هزار تن در سال را دارد و رونق کسب و کار و تجارت در شهرستان شادگان از اهم اهداف بهره‌برداری از آن است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.