A place where you need to follow for what happening in world cup

تصویب افزایش سرمایه ۳۵ هزار میلیاردی بانک های دولتی

0 114

وزیر اقتصاد گفت: با توجه به نارضایتی‌ها در مورد تسهیلات در نظر گرفته شده بانک‌ها ، دولت مصوب کرد تا ۳۵ هزار میلیارد تومان به سرمایه بانک‌های دولتی به زودی اضافه شود.

به گزارش حامی مالی به نقل از بورس پرس، احسان خاندوزی در حاشیه جلسه هیأت دولت درباره تسهیلات بانکی گفت: با توجه به نارضایتی‌ها در مورد تسهیلات در نظر گرفته شده بانک‌ها ، دولت مصوب کرد تا ۳۵ هزار میلیارد تومان به سرمایه بانک‌های دولتی به زودی اضافه شود. در چند دهه اخیر جز دو بانک ملی و سپه که تا سطح استاندارد جهانی کفایت سرمایه فاصله دارند، کفایت سرمایه تمام بانک‌ها تا ۸ درصد بر پایه صورت‌های مالی ۱۴۰۰ افزایش یابد.

وی افزود: با این کار بانک‌ها هم در توان تسهیلات دهی به مردم و هم در مراودات بین المللی می‌توانند از این افزایش سرمایه استفاده کنند که اتفاقی مطلوب در هفته‌ها و ماه‌های آینده خواهد بود. دولت به جای اینکه این رقم را صرف کسری بودجه کند، صرف افزایش توان تسهیلات دهی بانک ها کرد.

خاندوزی ادامه داد: با آغاز پرداخت نیمی از سود سهام عدالت خانوارها از امروز ، بانک‌های رفاه، سپه، دی، سامان، رسالت سود را واریز خواهند کرد. عملیات پرداخت برخی دیگر از بانک‌ها نیز در روزهای پنج‌شنبه و شنبه انجام خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.