اقتصاد استارتاپی

تفاوت های تاکسی اینترنتی مبتنی بر فناوری بلاکچین

ورود تاکسی اینترنتی جدید مبتنی بر فناوری بلاکچین به ایران تفاوت‌هایی را در حوزه سفرهای آنلاین ایجاد می‌کند و اسنپ و تپسی مجبور به ایجاد تغییراتی در خدمات مسافربری آنلاین می شوند.

به گزارش حامی مالی به نقل از تجارت‌نیوز، قرار است فناوری بلاکچین وارد عرصه تاکسی‌های اینترنتی شود و با اجرای آن احتمالا دو شرکت تاکسی اینترنتی اسنپ و تپسی مجبور به ایجاد تغییراتی در خدمات مسافربری آنلاین شوند.

در حال حاضر واسطه‌ای به نام تاکسی‌های اینترنتی اسنپ و تپسی قرار دارند اما با ورود تاکسی اینترنتی جدید واسطه‌های بین مسافر و راننده حذف می‌شوند.

تفاوت دیکر در قیمت‌گذاری سفر است که اسنپ و تپسی انجام می‌دهند. در شرایط حضور فناوری بلاکچین راننده کرایه هر سفر را به مسافر پیشنهاد می‌دهد.

تفاوت بعدی به ساز و کار انتخاب راننده است. اکنون راننده باید بپذیرد کدام مسافر را به مقصد ببرد اما در تاکسی اینترنتی جدید، مسافران می‌توانند برای هر سفر از بین خودروهای پیشنهادی دست به انتخاب بزنند.

همچنین در شرایط فعلی، لغو سفر بار مالی برای مسافر ندارد ولی در روش بلاکچین، بخش کوچکی از هزینه‌ سفر از اعتبار مسافر به دلیل وقت تلف‌ شده به راننده پرداخت می‌شود.

در شرایط تاکسی‌های اینترنتی فعلی از آنجایی که هزینه سفر باید توسط مسافر پرداخت شود این احتمال وجود دارد راننده به حق نرسد و مسافر کرایه سفر را پرداخت نکند. در فناوری بلاک‌چین تاکسی اینترنتی، پرداخت براساس شرایط از پیش تعیین‌شده و راه‌اندازی آنها در قرارداد‌های هوشمند است. راننده‌ها فقط زمانی پول دریافت می‌کنند که مسافر را به مقصد مورد نظر رسانده باشند.

با توجه به تجربه شرایط فعلی، مسافران و رانندگان از ورود فناوری بلاک‌چین به تاکسی‌های اینترنتی استقبال می‌کنند و امیدوار هستند با تاکسی اینترنتی جدید شرایط بهتر ‌شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا