ارز دیجیتال

تهران و خراسان رضوی رکورددار استخراج ارز دیجیتال

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق کشور، در گفتگوی اخیر خود از تهران، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی به‌عنوان استان‌هایی که بیشترین استخراج غیرمجاز ارزهای دیجیتال را دارند یاد کرده است.

به گزارش حامی مالی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، با آمدن فصل تابستان و قطع مکرر برق و استفاده بیش از ظرفیت، بار دیگر ماینرهای رمزارز متهم شدند و قرار است تا پایان شهریور هیچ ماینری حق استفاده از برق را نداشته باشد و باید همه تعطیل شوند، بر این اساس مزارع غیرمجاز شناسایی شدند و حتی یک مزرعه در تهران شناسایی شد که به تنهایی ۴ درصد برق تهران را مصرف می‌کرد و کماکان مزارع دیگری در حال شناسایی هستند.

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: توان مصرف برق این تعداد مرکز غیرمجاز رمز ارز، بیش از ۵۷۰ مگاوات بود.

وی ادامه داد: برای تولید این میزان برق و رساندن آن به محل مصرف، باید نیروگاهی به بزرگی ۸۰۰ مگاوات احداث می‌شد.

سخنگوی صنعت برق کشور گفت: به‌دلیل تعرفه‌های تخفیفی، ایران یکی از هفت کشوری است که بیشترین میزان استخراج رمزارز جهان در آنها صورت می‌گیرد.

به گفته رجبی مشهدی، عامل اصلی شیوع پدیده استخراج غیرمجاز رمزارزها در ایران، وجود تعرفه‌های تخفیفی حامل‌های انرژی و بسیار ناچیز در مقایسه با قیمت‌های جهانی است.

سخنگوی صنعت برق کشور ادامه داد: ماینر، دستگاه تولیدکننده رمز ارز است، رمز ارز نوعی دارایی دیجیتال است که به صورت غیرمتمرکز تولید و نگهداری می‌شود و برای استخراج رمز ارزها باید محاسبات ریاضی پیچیده‌ای توسط رایانه به‌صورت مستمر انجام شود که مستلزم مصرف برق زیادی است.

وی افزود: استخراج یک بیت کوین به بیش از ۳۰۰ مگاوات ساعت برق نیاز دارد که این میزان بیشتر از برق مصرفی حدود ۳۵ هزار واحد مسکونی در یک شبانه‌روز است.

رجبی مشهدی با مقایسه میزان مصرف یک ماینر با سایر وسایل خانگی گفت: مصرف برق یک ماینر ۲ تا ۳ کیلوواتی به میزان ۳۵ پنکه یا ۱۵ یخچال فریزر است.

گفتنی است، بیشترین شهرهای استخراج کننده رمز ارز در کشور تهران، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا