توییتر، یکی از محبوبترین شبکههای اجتماعی که در سال گذشته تعداد کاربرانش به طور پیوسته افزایش یافته و ۱۸۵ میلیون را رد کرد، اکنون در حال آزمایش NFT است؛ قابلیتی که به کاربران اجازه میدهد کالکشنهای خود را به صورت رمزگذاری شده در پروفایل خود به نمایش بگذارند.
به گفته مادا افلاک، مهندس ارشد نرمافزار در توییتر، پلتفرم میکروبلاگینگ بر روی قابلیتهای جدیدی کار میکند که به کاربران اجازه میدهد کالکشنهای NFT خود را از کیف پول خود وارد بلاکچین کنند.
مادا افلاک در توییتر خود اولین تجربه از این قابلیت را به اشتراک گذاشته است.
بعد از سروصداهایی که NFT در اوایل سال ۲۰۲۱ به پا کرد و مجموعههایی مانند CryptoPunks از طریق آن به معامله میلیونها دلار پرداختند، وقت آن رسیده است که از آنها بهعنوان عکس پروفایل استفاده کنند.
گرچه در بستر بلاکچین مالکیت داراییها بهراحتی قابل تأیید است، اما در شبکههای اجتماعی هرکسی میتواند عکس پروفایل دیگری را بردارد و برای خود استفاده کند!
با این حال برخی معتقدند که کپی و پیست NFT تنها موجب افزایش ارزش آن میشود؛ زیرا توجهات بسیاری را به خود جلب کرده و دیگران را تشویق به این میکند که مالکیت انحصاری داراییهای دیجیتال خود را در دست بگیرند.
درصورتیکه هیچ فرایند تأیید و اعتبارسنجی برای این قابلیت در نظر گرفته نشود، NFT های دیگران بهراحتی میتوانند مجدداً مورد استفاده قرار گیرند. گرچه یکی از روشهای پیشنهادی، لینک کردن آدرس کیف پول به حساب کاربری است، اما این روش میتواند ناشناس بودن کاربران را به خطر بیندازد.
در حال حاضر داشتن NFT گران قیمت و کمیاب، میتواند راهی برای نشان دادن میزان ارزشی دارایی رمزنگاری شده باشد. الکس سالنیکوف، بنیانگذار و سرپرست محصول در بازار NRT Rarible، معتقد است که تنها با گذشت زمان ارزش این دارایی و سرمایهگذاری در آن مشخص خواهد شد.