اقتصاد خانوار

جدول افزایش حقوق پلکانی سال ۱۴۰۰ کارمندان

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ مجلس گفت: به موجب مصوبه این کمیسیون تمامی حقوق‌ها در سال آینده ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت اما سقف ۲ میلیون و پانصد هزار تومانی برای این افزایش در نظر گرفته شده است.

احمد امیرآبادی فراهانی عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به نشست نوبت عصر این کمیسیون برای اصلاح ارجاعیات لایحه بودجه از صحن علنی مجلس گفت: در این جلسه جزء (۱) بند (الف) تبصره (۱۲) بررسی و افزایش ۲۵ درصدی حقوق‌ها در سال آینده مصوب شد اما برای این افزایش حقوق سقف مشخصی هم تعیین شد.

وی تاکید کرد: سقف ۲ میلیون و پانصد هزار تومانی برای افزایش حقوق‌ها در سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شد که براساس آن حقوق‌های بالای ۱۰ میلیون تومان بعد از افزایش ۲۵ درصدی نباید بیشتر از ۲.۵ میلیون تومان به آنها اضافه شود.

امیرآبادی‌فراهانی تصریح کرد: به موجب مصوبه کمیسیون تلفیق، ۲۵ درصد افزایش باید مشروط بر آن که میزان افزایش حقوق هیچ شخصی نسبت به سال ۱۳۹۹ از ۲۵ میلیون ریال بیشتر شود.

عضو کمییسیون تلفیق بودجه مجلس در توئیتی به پیشنهاد افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارمندان در قانون بودجه ۱۴۰۰ کل کشور اشاره کرد.

به گزارش شناسنامه قانون، مجتبی توانگر نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس و رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت:

“در صورت تصویب این پیشنهاد، حقوق کارمندانی که حکم آنها کمتر از ۵ برابر حداقل دستمزد است یعنی حدود ۱۰ میلیون تومان، ۲۵درصد افزایش می‌یابد و حقوق کارمندانی که حکم آنها بالای این رقم است، صرفا حدود ۲.۵ میلیون یعنی ۲۵ درصد ۱۰ میلیون افزایش خواهد یافت.

حکم حدود ۹۰تا ۹۵ درصد کارمندان دولت کمتر از ۵ برابر حداقل حقوق یعنی ۱۰ میلیون است. در صورت تصویب پیشنهاد مطرح شده توسط خاندوزی، صرفا میزان افزایش حقوق ۵ تا ۱۰درصد کارمندان دولت، تا حدودی کاهش خواهد یافت یعنی کمتر از ۲۵ درصد خواهد شد.

سازمان برنامه به عنوان نماینده دولت، هیچ استدلال منطقی در مخالفت با پیشنهاد مطرح شده برای اصلاح مدل افزایش حقوق کارمندان مطرح نکرده و صرفا تلاش کرده است با فضاسازی و سیاسی کاری، جلوی این اقدام را بگیرد تا خدشه‌ای به منافع مدیران نجومی، وارد نشود.”

پیش از نیز سید احسان خاندوزی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص افزایش حقوق کارگران توییت کرده بود: کم‌درآمدی شاغل و بی‌درآمدی بیکار، هر دو ظلم است.

وی تأکید کرده بود: «اواسط دهه ۱۳۸۰ با حمایت وزیر کار ، حداقل دستمزد یکباره ۹۰ درصد رشد یافت. بعدها اعلام شد ۴۰۰ هزار کارگر به سبب افزایش هزینه تولیدی‌ها ،بیکار شدند. کم‌درآمدی شاغل و بی‌درآمدی بیکار ، هردو ظلم است. من جرب المجربحلت به الندامه»

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا