A place where you need to follow for what happening in world cup

جزئیات پذیره‌نویسی نخستین صندوق املاک و مستغلات

0 109

مدیر نهادهای مالی فرابورس درخصوص جزئیات پذیره‌نویسی امروز نخستین صندوق املاک و مستغلات توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش حامی مالی به نقل از بورس پرس، عارف علیقلی‌پور از پذیره‌نویسی نخستین صندوق املاک و مستغلات در فرابورس خبر داد و گفت: پذیره‌نویسی بخشی از واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات مدیریت ارزش مسکن از امروز آغاز می‌شود و ده روز کاری مهلت دارد. صندوق بازنشستگی کشوری ۳۰ میلیون واحد سرمایه‌گذاری عادی صندوق املاک و مستغلات را در نماد “ارزش مسکن” عرضه خواهد کرد.

وی افزود: این صندوق ۲۷ شهریور ماه نزد مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده که دوره فعالیت بعد از دریافت مجوز ۵ سال درنظر گرفته شده و با تایید سازمان بورس نیز قابل تمدید است. بازدهی این صندوق برای سرمایه­ گذاران از دو محل توزیع عواید حاصل از اجاره ­داری و خرید و فروش املاک که بصورت سالانه بر اساس الزامات تقسیم سود، میان سرمایه گذاران صندوق که دارندگان واحدهای سرمایه‎ گذاری هستند، توزیع خواهد شد. تفاوت ارزش روز املاک تحت مدیریت صندوق است که در قالب بازدهی سرمایه ای می ­تواند برای دارندگان واحدهای سرمایه گذاری محقق شود.

علیقلی‌پور ادامه داد: ارزش مبنای هر واحد سرمایه‌گذاری این صندوق هزار تومان در نظر گرفته شده و حداقل تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری عادی قابل عرضه برای عموم طبق اساسنامه صندوق ۳۰ میلیون واحد است. گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی ، رکن مدیریت صندوق را بر عهده دارد. تامین سرمایه کاردان و سرمایه‌گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی متعهد پذیره‌نویسی بوده و بازارگردان نیز صندوق اختصاصی بازارگردانی ارزش‌آفرین صندوق بازنشستگی است. همچنین موسسه حسابرسی هوشیار ممیز به عنوان حسابرس ایفای نقش خواهد کرد. معاملات ثانویه واحدها پس از اتمام عرضه و اخذ مجوز فعالیت صندوق در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس آغاز خواهد شد.

بر اساس این گزارش، فعالیت اصلی صندوق ارزش مسکن جمع‌آوری سرمایه از سرمایه‌گذاران و اختصاص آن به خرید و تملک دارایی غیر منقول موضوع سرمایه‌گذاری است. همچنین اجاره دادن املاک و مستغلات در تملک، فروش دارایی‌های غیرمنقول موضوع سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاری در واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌های املاک و مستغلات و صندوق‌های زمین و ساختمان و سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار شرکت‌های ساختمانی پذیرفته شده در بورس از دیگر فعالیت‌های اصلی این صندوق بشمار می‌رود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.