A place where you need to follow for what happening in world cup

حمایت مجلس از لغو قیمت گذاری دستوری خودرو

0 124

نماینده مجلس ضمن حمایت از لغو قیمت گذاری دستوری و عرضه خودرو در بورس کالا گفت: این اقدام موجب ایجاد رقابت در این صنعت و کوتاه شدن دست دلالان از بازار می شود.

به گزارش حامی مالی، رمضانعلی سنگدوینی با اشاره به حمایت مجلس از حذف قیمت گذاری دستوری و عرضه خودرو در بورس کالا به بازار سرمایه گفت: با عرضه خودرو در بورس از افزایش قیمت‌ها و حضور دلالان در این بازار جلوگیری می‌شود. زیرا صنعت خودرو به دلیل قیمت‌گذاری‌ دستوری با مشکلاتی مواجه و بازار از کنترل خارج شده است.

وی افزود: یکی از بحث‌های مهم در صنعت خودرو ، قیمت گذاری است که نباید دستوری باشد. دولت نباید قیمت تعیین کند. بلکه باید ضوابط و چارچوب قیمت را تعیین و بر اجرای قوانین نظارت کند

این نماینده مجلس ادامه داد: تولید رقابت‌پذیر و رفع انحصار در این حوزه، همواره یکی از دغدغه‌ها برای افزایش رضایت‌مندی مشتریان و مصرف‌کنندگان خودرو بشمار می رود. صنعت خودروسازی در دنیا به سمت رقابت پیش می‌رود. در این میان ، واردات خودرو می‌تواند به ایجاد فضای رقابتی کمک کند.

سنگدوینی گفت: طرح ساماندهی صنعت خودرو بر این موضوع تاکید دارد که این صنعت باید به سمت رقابتی شدن پیش رود باشد و بخش خصوصی در کنار بخش دولتی حضوری فعال داشته تا کیفیت محصولات افزایش یابد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.