صنعت بیمه

خدمات اتیسم تحت پوشش سازمان بیمه سلامت قرار گرفت

مدیرعامل انجمن اتیسم ایران گفت: پوشش خدمات بیمه‌ای توانبخشی مربوط به افراد اتیسم توسط سازمان بیمه سلامت و سایر سازمان‌های بیمه گر پایه آغاز شد.

به گزارش حامی مالی، سعیده صالح غفاری درباره حمایت‌های بیمه‌ای انجام شده از افراد اتیسم افزود: با توجه به پیگیری‌های انجام شده برای پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی شامل کار درمانی، گفتار درمانی و رفتار درمانی و حمایت‌های مدیرعامل سازمان بیمه سلامت، این خدمات تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.
وی ادامه داد: بیمه نیروهای مسلح نیز خدمات مربوطه را تحت پوشش قرار دادند تا افراد تحت پوشش این بیمه نیز از این خدمات بهره‌مند شوند.
مدیرعامل انجمن اتیسم ایران بیان کرد: مصوبه شورای عالی بیمه سلامت نیز درهفته اخیر توسط وزیر بهداشت به سازمان‌های بیمه‌گر که خدمات توانبخشی اتیسم را تحت پوشش دارند، ابلاغ شده است. در این ابلاغیه بسته خدمتی تعریف و کدهای خدمتی نهایی و خلاصه شرح خدمات در سطوح یک، دو و سه طیف اختلال اتیسم قید شده است.
غفاری اظهار کرد: البته یک بخش این آیین نامه باقی مانده که این بخش در مورد تعرفه مربوط به این خدمات است. در حال حاضر سازمان‌های بیمه‌گر این خدمات را با تعرفه دولتی تحت پوشش قرار می‌دهند، در حالی که تعرفه دولتی برای طیف اختلال اتیسم پایین است. در خواست انجمن اتیسم ایران این بوده که خدمات مربوطه با تعرفه‌ای بین تعرفه دولتی و خصوصی در نظر گرفته شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا