A place where you need to follow for what happening in world cup

خطر کلاهبرداری و بلوکه شدن دارایی در بازار رمز ارزها

0 117

رئیس پلیس امنیت اقتصادی با اعلام اینکه ارزهای دیجیتال فاقد پشتوانه دولتی و بانکی هستند ،نسبت به بلوکه شدن دارایی‌ها و انواع کلاهبرداری در بازار رمز ارزها هشدار داد.

به گزارش حامی مالی به نقل از بورس پرس، سردار محمدرضا مقیمی با اشاره به اینکه فعالیت در بازار رمز ارزها عملیاتی پیچیده و کاملاٌ تخصصی است، گفت: ارزهای دیجیتال فاقد پشتوانه دولتی و بانکی بوده و با مخاطراتی همچون بلوکه شدن دارایی‌ها و انواع کلاهبرداری مواجه است.

وی افزود: رمز ارزها با عناوین و نمادهای مختلفی توسط برخی کشورها ایجاد شده و تاکنون برای هیچ یک از آن‌ها پشتوانه‌ای مثل پول‌های ملی، طلا و …مشخص نشده و صرفاً اعتباری در حافظه رایانه ها است.

این مقام انتظامی ادامه داد: چون مبدا فعالیت رمزارزها در فضای حقیقی و قلمرو حاکمیت و قضائی ایران نیست، محوریت ابزار مبادله (پول) در اختیار حاکمان شرکت های برون مرزی این فناوری قرار می گیرد و این کار را از لحاظ پیگیری های قضائی با مشکل مواجه می کند.

سردار مقیمی گفت: از آنجایی که ایران تحت تحریم‌ قرار دارد و هرگونه مبادلات با اشخاص با هویت ایرانی ممنوع است، فعالان با افتتاح حساب در صرافی‌های خارجی باید با هویت غیر ایرانی اقدام به ایجاد حساب کنند که در صورت شناسایی هویت فعال شده، موجب مسدود شدن حساب و ضرر و زیان سرمایه‌گذار می شود.

وی افزود: اشخاصی که تحت عنوان صرافی مجازی فعالیت می‌ کنند، فاقد مجوز بوده و اقدامات آنان در سرفصل جرایم اخلال در نظام اقتصادی، فرار مالیاتی و پولشویی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد. لذا به فعالان توصیه می شود از ورود به این حوزه تا قانون‌گذاری شفاف از سوی دستگاه‌های متولی خودداری کرده و از هرگونه سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتالی اجتناب کنند.

سردار مقیمی اضافه کرد: طبق دستورالعمل شماره ۵۰۰۷ وزارت صنعت، تمام اشخاصی که در حوزه استخراج یا ماینینگ رمز ارزها فعالیت می کنند، باید ل اقدام به اخذ جواز تاسیس و پروانه بهره برداری کنند تا فعالیت آنان قانونمند تلقی شود. در غیر این صورت با متخلفان برخورد قانونی می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.