A place where you need to follow for what happening in world cup

دومین صرافی ارز دیجیتال در ترکیه تعطیل شد

0 87

ناظر مالی ترکیه اعلام کرد تمامی حساب‌های بانکی «وِبیت‌کوین» را مسدود کرده و کارکنان آن را دستگیر کرده است.

به گزارش راشاتودی، این اقدام پس از آن انجام می‌شود که ترکیه در اوایل هفته گذشته یک صرافی دیگر ارزهای مجازی را تعطیل کرده بود.

محمد نادر یاقچی، دادستان شهر مولا در جنوب غربی ترکیه، گفت: چهار نفر از مدیران و کارکنان این صرافی روز شنبه به اتهام کلاهبرداری دستگیر شده‌اند.

کمی پیش از این دستگیری، وِبیت‌کوین که یکی از پنج صرافی برتر ارزهای دیجیتال در ترکیه است اعلام کرد تمام فعالیت‌های خود را متوقف کرده است.

وِبیت‌کوین اعلام کرده بود این تعطیلی به علت این بوده است که این صرافی با حجمی غیرعادی از تراکنش‌ها روبرو شده و خواهان بررسی دقیق‌تر ضوابط و مقررات قانونی بوده است.

پیش از این رقیب وِبیت‌کوین، صرافی تودکس، به صورت ناگهانی فعالیت‌های خود را تعطیل کرده بود و رئیس آن، فاتح فاروک اوزر، با ۲ میلیارد دلار از سرمایه سرمایه‌گذاران ترک به خارج از کشور گریخته بود.

پلیس ترکیه در هفته گذشته ۶۲ نفر را در این ارتباط دستگیر کرد و اعلام کرد ۱۶ نفر دیگر تحت تعقیب قرار دارند.

گزارش خبرنگار مهر حاکی است حجم معاملات وِبیت کوین روزانه به ۶۰ میلیون دلار می‌رسیده که ۵۰ درصد آن را بیت کوین تشکیل می‌داده است.

‌بانک مرکزی ترکیه به تازگی در مورد هشدار ریسک بالای تراکنش با ارزهای دیجیتال برای خرید کالا و خدمات هشدار داد و این تراکنش‌ها را ممنوع کرد. این ممنوعیت از ۳۰ آپریل لازم‌الاجرا خواهد بود.‌

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.