ارز دیجیتال

رکورد پشت رکورد؛ قیمت بیت کوین به ۲۷,۰۰۰ دلار رسید!

قیمت بیت کوین، کمتر از ۲۴ ساعت پس از آنکه ۲۶,۰۰۰ دلار را پشت سر گذاشت، توانست تا مرز ۲۷,۰۰۰ دلاری هم بالا رود.

به گزارش کوین دسک، قیمت بیت کوین توانست از ۲۷,۰۰۰ دلار هم عبور کند. در روزها و هفته‌های گذشته، قیمت بیت کوین رکوردهای قیمتی را یکی پس از دیگری شکسته است. این رکوردشکنی‌ها پس از آن آغاز شد که مقاومت روانی ۲۰,۰۰۰ دلار، ۱۶ دسامبر (۶ دی) شکسته شد.

روز جمعه برای اولین بار شاهد عبور قیمت بیت کوین از ۲۵,۰۰۰ دلار بودیم. ساعاتی پیش هم بیت کوین با رسیدن به محدوده ۲۶,۹۶۰ دلار، رکورد قیمتی تازه‌ای تبت کرد. با احتساب جهش ۷.۳۹ درصدی اخیر، قیمت بیت کوین از ابتدای سال ۲۰۲۰ تا به حال، رشدی ۲۵۰ درصدی داشته است.

نمودار قیمت بیت کوین
                                                             نمودار قیمت بیت کوین

به‌عقیده بسیاری از کارشناسان و تحلیل‌گران بازار، ورود سرمایه‌گذاران نهادی و نام‌های بزرگی همچون مس میوچوال، گوگنهایم و اسکای بریج کپیتال، یکی از اصلی‌ترین عوامل در تسریع روند صعودی بیت کوین است.

از سوی دیگر، فدرال رزرو هم مانند بسیاری دیگر از بانک‌های مرکزی دیگر، با چاپ پول به‌دنبال آن هستند تا عواقب و پیامدهای شیوع ویروس کرونا را کنترل کنند. دونالد ترامپ با فشار بر کنگره، قصد دارد بسته‌های حمایت بزرگتری را در اختیار شهروندان آمریکا قرار دهد. بسیاری معتقدند که بسته‌های حمایتی بزرگتر به‌عنوان عاملی تسریع‌کننده در افزایش قیمت بیت کوین یاد می‌کنند؛ چراکه عده زیادی بیت کوین را به‌عنوان یک سرپناه امن در مقابل مشکلات به حساب می‌آورند.

برخی دیگر هم بر این باورند که قیمت بیت کوین تازه عملکرد خوب خود را آغاز کرده است. آنتونی اسکاراموچی (Anthony Scaramucci) در اظهارنظری اعلام کرد که بیت کوین در «مرحله اول» است. تیم دریپر، از طرفداران مشهور بیت کوین، در توییت اخیر خود اعلام کرد که قیمت بیت کوین تا پایان سال ۲۰۲۲ ده برابر خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا