ارز دیجیتال

رکورد ۲۰ میلیون تراکنش در شبکه کاردانو

شبکه کاردانو یکی از با ثبات‌ترین بلاکچین‌های حوزه‌های کریپتو را داراست. این شبکه در سال ۲۰۱۷ تأسیس شده و جزو بزرگترین شبکه‌های اثبات سهام در این حوزه است. در ضمن تا مدت زیادی بیشترین مقدار کوین استیک شده در یک شبکه اثبات سهام، متعلق به این شبکه است و همین اواخر، این جایگاه را به سولانا داد تا به دومین پلتفرم قرارداد هوشمند بازار از نظر مقدار کوین استیک شده، تبدیل شود.

با این اوصاف، کاردانو یک پتانسیل بسیار ناب است که بیشتر باید به آن توجه شود و آخرین موفقیت این شبکه هم چنین چیزی را تصدیق می‌کند. از زمان راه اندازی سیستم قرارداد هوشمند این شبکه، فعالیت شبکه به طرز قابل توجهی افزایش یافته است. حالا، با گذشت حدود ۲ ماه، این شبکه تنها بعد از ۴ سال فعالیت ۲۰ میلیون تراکنش ثبت کرده است.

کاردانو در صدر می‌ماند

این پروژه در طول چهار سال فعالیت خود، موفقیت‌های بسیار تحسین برانگیزی داشته است. یکی از این موفقیت‌ها، عملکردی تقریباً بدون قطعی و توقف شبکه است. بسیاری از پروژه‌های بازار، حداقل چند باری متوقف شده اند. قابل توجهی ترین آن‌ها، قطعی شبکه سولانا بود که باعث شد فعالیت این شبکه برای حدود ۲۴ ساعت به طور کامل متوقف شود. البته خود کاردانو هم در ماه آپریل با قطعی مواجه شد، ولی فقط ۱ ساعت به طول انجامید و با چنان سرعتی مشکل رفع شد که اکثر جامعه این کوین، متوجه این قطعی نشدند.

با وجود کمبود صرافی غیر متمرکز (DEX) در این بلاکچین، کاردانو توانسته از پلتفرم قرارداد هوشمند برتر بازار یعنی اتریوم، فعالیت بیشتری ثبت کند. کاربران می‌توانند NFT‌های خود را در کاردانو ضرب کنند و همین قابلیت، نقش بسیار مهمی در این افزایش فعالیت شبکه داشته است. با این‌که اتریوم ظرفیت میزبانی از DEX و NFT هم دارد، ولی این یک موفقیت بزرگ برای کاردانو محسوب می‌شود.

با توجه به این موضوع، کاردانو ثابت کرده که با راه اندازی و شروع به کار حوزه اقتصاد غیر متمرکز در این پلتفرم، به یکی از شبکه‌های برتر دیفای بازار تبدیل خواهد شد. ADALend که به عنوان اولین پروتکل وام دهی این پلتفرم شناخته شده، در حال خلق پروتکل وام دهی غیر متمرکز خود در شبکه کاردانو است و جامعه کاردانو هم استقبال بسیار خوبی از این پروژه کرده اند.

وضعیت ADA در بازار چطور است؟

توکن بومی کاردانو یعنی ADA، هفته چندان خوبی را در بازار نداشته است. این دارایی دیجیتال قربانی ترس و تردید بزرگی شده که باعث شده قیمت این توکن تا کف سه ماهه خود سقوط کند. یکی از اصلی ترین دلایل این کاهش شدید قیمت، اعلام خبر صرافی eToro مبنی بر محدود کردن معاملات ADA برای شهروندان آمریکایی است که از دسامبر آغاز شد.

قیمت این توکن بعد از انتشار این خبر آسیبی جدیدی دید و قبل از ریکاوری نسبتاً تند دیروز، تا سطح ۱.۴ دلار سقوط کرد. با وجود جهش قیمت تند دیروز، این کوین هنوز از قله تاریخی ۳ دلاری ثبت شده در سپتامبر خود، اصلاحی ۵۰ درصدی کرده است.
البته لازم به ذکر است که کاهش قیمت هیچ تأثیری روی مقدار کوین استیک شده در شبکه نگذاشته است. هنوز بیشتر از ۷۰% از تعداد کل توکن‌های شبکه توسط هولدرهای این شبکه استیک شده اند و همانطور که اشاره کردیم، این یکی از بزرگترین کوین‌های استیک شده در بازار است.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا