اقتصاد خانوار

ساعت پایان کار پاساژها تا پایان مرداد

سخنگوی صنعت برق گفت: با پایدار شدن وضعیت تولید برق حرارتی، میزان تولید برق نیروگاه‌های حرارتی از ۵۰ هزار مگاوات گذشت ولی کماکان واحدهای برق‌آبی دچار محدودیت هستند. به گفته وی ساعت خاتمه کار مراکز تفریحی و تجاری تا پایان مرداد ماه ساعت ۱۸ تعیین شده است.

به‌گزارش حامی مالی به نقل از وزارت نیرو، مصطفی رجبی مشهدی از آخرین تصمیمات برای مدیریت پیک بار، کاهش مصرف برق و مصوبات جدید برای تشویق صنایع و مشترکان همکار با برق در ایام سخت خبر داد و گفت: با برق‌دار کردن یک ترانس در پست تهرانپارس، خاموشی در مناطق شرق و شمال شرق استان تهران کاهش یافته و تلاش می‌شود با برق‌دار کردن ترانس دوم تا روز شنبه به‌طور کلی خاموشی‌های این منطقه به‌طور کامل برطرف شود.

وی تصریح کرد: از صنایع عمده که تعطیلات و تعمیرات خود را به این ایام منتقل کرده‌اند تشکر می‌کنیم و برابر با مصوبه هیئت وزیران که در روز گذشته ابلاغ شد، معادل انرژی کاهش یافته که در دوره بعد مورد استفاده قرار می‌گیرد با تعرفه صفر محاسبه می‌شود. علاوه بر آن، مشوق‌هایی نظیر امهال بدهی‌های مالیاتی و تعهدات بیمه‌ای این دسته از مشترکان در کارگروهی که تعیین شده در دستورکار و بررسی است.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه تا پایان مردادماه، پنجشنبه‌ها ادارات و سازمان‌های دولتی، بانک‌ها و سایر نهادهای عمومی تعطیل هستند، خاطرنشان کرد: واحدهای صنعتی که دارای مولد خود تأمین برق هستند در سقف برق تولیدی واحد خود، امکان مصرف برق دارند و برق مازاد آنها را شرکت توانیر به نرخ ۳۸۰۰ ریال به ازای هر کیلووات ساعت خریداری می‌کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا