ارز دیجیتال

سقوط ۵۰ درصدی ارزش بیت کوین در کمتر از ۴۰ روز

ارزش بیت کوین ۱۳ درصد در روز یکشنبه پایین آمد و به ۳۲۶۰۱ دلار رسید، یعنی به ۵۰ درصد کمتر از اوج قیمت آن در چهاردهم آوریل رسید.

به گزارش رویترز، ارزش بیت‌کوین ۱۳ درصد در روز یکشنبه به دنبال فروش گسترده آن کاهش یافت و باعث شد بزرگترین ارز مجازی دنیا ۵۰ درصد نسبت به اوج قیمت خود سقوط داشته باشد.

ارزش بیت کوین در ساعت ۱۸ به وقت گرینویچ تا ۳۲۶۰۱ دلار پایین آمد یعنی ۴۸۹۹.۵۴ دلار نسبت به قیمت قبلی خود کاهش داشت. بیت کوین در چهاردهم آوریل به اوج ۶۴۸۹۵.۲۲ دلار رسیده بود. ارز مجازی اتر هم ۱۷ درصد کاهش قیمت داشته و تا ۱۹۰۵ دلار در روز یکشنبه پایین آمد.

بسیاری بی‌ثباتی قیمت بیت کوین را غیر قابل توجیه می‌دانند. این ارز مجازی به دنبال اظهارات مدیرعامل تسلا در هفته گذشته تحت فشار زیادی قرار داشته است. الون ماسک اعلام کرد دیگر بیت کوین را به عنوان یک شیوه پرداخت قبول ندارد.

به علاوه چین هم در روز جمعه استخراج و تجارت بیت کوین را در تلاش برای جلوگیری از خطرهای آن محدود کرد. کمیته توسعه و ثبات مالی چین به ریاست معاون نخست وزیر این کشور اعلام کرد بیت کوین باید تحت نظارت بیشتری قرار بگیرد.

این اظهارات چند روز پس از آن بیان شده بود که چین بانک‌ها و شرکت‌های پرداخت را از ارائه خدمات مربوط به ارز مجازی منع کرده بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا