اقتصاد خانوار

سهمیه بندی جدید بنزین در کیش مثبت ارزیابی شد

مدیرعامل شرکت ملی پخش مدعی شد نتایج اولیه طرح آزمایشی سهمیه بندی جدید بنزین در کیش ، مثبت ارزیابی شده است.

به گزارش حامی مالی به نقل از بورس پرس، کرامت ویس کرمی با ارزیابی مثبت طرح آزمایشی بازتوزیع یارانه بنزین به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: این طرح در سه جایگاه جزیره کیش بصورت آزمایشی اجرا شده و استمرار دارد. سوخت گیری با روشی متفاوت از سامانه هوشمند سوخت در حال انجام است که سهمیه را به جای خودروها به اشخاص اختصاص می‌دهد.

وی افزود: از ایجاد زیر ساخت لازم در جایگاه‌ها و بخش‌های فنی و عملیاتی این طرح آزمایشی و اینکه مورد استقبال قرار گرفته، مشخص می‌شود طرح مثبت بود. ضمن آنکه هدف اصلی و اولیه طرح مبنی بر تخصیص سوخت به جای خودرو‌ها به اشخاص در حال آزمایش است، ابعاد دیگر از جمله اثرگذاری بر میزان مصرف سوخت نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

ویس کرمی ادامه داد: بعد از بررسی تمام جوانب، قابلیت تعمیم طرح به دیگر جایگاه‌ها مشخص خواهد شد. به مرور نتایج و برنامه‌هایی که در مورد آن وجود دارد، اطلاع‌ رسانی خواهد شد.

بنابراین گزارش، طرح آزمایشی باز توزیع یارانه بنزین از اول اسفند در جزیره کیش آغاز شده و نتیجه نهایی آن تا پایان اسفند اعلام می‌شود. در صورتی که مثبت باشد به مدت یک ماه هم در جزیره قشم اجرایی خواهد شد و هیات دولت از مجموع این فرآیند آزمایشی، می‌تواند تصمیم بگیرد این طرح قابل تعمیم به کل کشور است یا خیر.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا