بورس و سهام

سود ۹۰ شرکت ازطریق سامانه سجام واریز شد

مدیر سیستم‌های تسویه و پرداخت شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: تا ۲۵ آذرماه جاری ۹۰ شرکت بورسی از سامانه توزیع سود سجام استفاده کردند.

حسین قشمی در رابطه با واریز سود بیش از ۱۰ میلیون سهامدار از طریق سامانه سجام، اظهار کرد: سامانه جامع توزیع سود بر اساس درخواست سهامداران خرد، ناشران بورس و فرابورس در سال ۹۸ تشکیل شد، بعضی از ناشران باتوجه به در خواست خود سود سهامدارانشان را از طریق اطلاعات حاضر در این سامانه واریز کردند.

وی بیان کرد: در سال ۹۹ این سامانه کار خود را به صورت جدی آغاز کرد، تصور ما این بود که در سال ۹۹ نهایتا صد ناشر می توانند از این سامانه جهت توزیع سود استفاده کنند اما از اول سال ۹۹ تا روز ۲۵ آذر ۹۹ دقیقا ۹۰ شرکت بورسی از سامانه توزیع سود سجام استفاده کردند.

مدیر سیستم‌های تسویه و پرداخت شرکت سپرده گذاری مرکزی، تصریح کرد: در حال حاضر ۱۹ میلیون تراکنش به منظور واریز سود از طریق این سامانه صورت گرفته است‌.

قشمی در رابطه با تصویب قانونی مبنی بر واریز سود از طریق سامانه سجام، گفت: طی جلساتی که در شورای عالی بورس برگزار شده این امر تصویب شده به طوری که می توانیم این نوید را به سهامداران بدهیم که واریز سود سهامداران از طریق این سامانه انجام خواهد شد.

وی افزود: در ۶ ماهه نخست سال نزدیک ۴۵ شرکت از طریق سامانه سجام توزیع سود کرده اند در حالی که طی دو ماه گذشته به این تعداد حدود ۵۰ شرکت دیگر افزوده شده، نکته ای باید به آن اشاره کرد اکنون ۱۵ شرکت دیگر نیز قصد دارند که سود خود را از این طریق واریز کنند، شرکت های سرمایه گذاری که یکبار برای واریز سود از این سامانه استفاده کردند به دلیل صرف جویی در زمان و هزینه گفته اند که دیگر قرار نیست به قبل باز گردیم.

مدیر سیستم های تسویه و پرداخت شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: در رابطه با بحث مطالبات سهام افراد یک پنل جداگانه ای طراحی و تست شده، ناشران که برآوردی از سود خود دارند و صورت مالیشان بررسی شده می توانند مطالبات خود را از طریق این پنل به شرکت سپرده گذاری مرکزی انتقال دهند، سپس مطالبات آن ها براساس اطلاعاتی که در سامانه سجام به ثبت رسیده پرداخت خواهد شد.

قشمی اظهار داشت: ناشرانی که از سال ۹۰ تا ۹۹ مجامعی داشته اند که نتوانسته اند سودی مبنی بر آن را واریز کنند یا سهامدارانشان در دریافت با مشکل برخورد کردند می توانند با استفاده از (پنل مطالبات جامع توزیع )سود اقدامات لازمه را انجام دهند و معوقات را واریز کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا