A place where you need to follow for what happening in world cup

طرح تأسیس مراکز فنی و حرفه ای در شهرک های صنعتی

0 135

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، در دیدار با علی رسولیان، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی از تأسیس و اجرای مراکز جوار و بین کارگاهی آموزش فنی و حرفه ای کشور در تعدادی از شهرک های صنعتی کشور به صورت پایلوت در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

علی اوسط هاشمی رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در این دیدار با اشاره به اینکه شرکت شهرک های صنعتی در بین دستگاه های دولتی، پل ارتباطی مناسبی برای صیانت از مهارت شاغلین و تأمین نیروی ماهر در کشور است گفت: با همکاری دو سازمان می توان زمینه خوبی برای ارائه آموزش های مهارتی مستمر و به روز شاغلین در صنعت ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه یکصد شرکت از شرکت های شهرک های صنعتی توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از لحاظ عیار مهارتی سنجیده می شوند تاکید کرد: این امر علاوه بر شناسایی افراد فاقد مهارت این امکان را فراهم می کند که بانک اطلاعاتی جامعی از نیروهای شهرک های صنعتی ایجاد شود.

وی بر آموزش دوگانه (آموزش در کارگاه و محیط کار واقعی) در واحد های صنعتی شهرک های صنعتی تأکید کرد و گفت: داشتن «گواهی نامه مهارت» در شهرک های صنعتی باید به یک الزام تبدیل شود .

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: می توانیم از محل قانونی « تبصره ۲ ماده ۳۸ » استفاده از مالیات برای ایجاد و تجهیز مراکز آموزش فنی و حرفه ای به عنوان یک راهکار اجرایی استفاده کرده تا علاوه بر کاهش هزینه ها، شهرک های صنعتی را به مراکز مهارت آموزی مبدل کنیم.

وی تصریح کرد: تحقق این موضوع می تواند پایه گذار حرکتی نوین در کشور باشد و صادرات نیروی فنی با مهارت و به دنبال آن ارز آوری برای کشور را به دنبال داشته باشد.

هاشمی از تدوین استاندارد های مورد نیاز صنایع کوچک بر اساس ظرفیت هر استان برای مشاغل و حرفه های مورد نیاز شهرک های صنعتی خبر داد و افزود: مراکز جوار کارگاهی می تواند در حکم کارگاه آموزشی برای شرکت شهرک های صنعتی باشد.

علی رسولیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی نیز در این دیدار با اشاره به تفاهم نامه دو دستگاه در سال ۱۳۸۲ گفت: حدود ۷۰ قطعه زمین از سوی شرکت شهرک های صنعتی برای ایجاد مراکز آموزش فنی و حرفه ای برابر تفاهم نامه مذکور به سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برای ایجاد کارگاه و مراکز مهارت آموزی داده شد که از این تعداد ۳۴ مرکز فعال هستند و ۳۹ هزار دوره آموزشی برای یک میلیون نفر در شاخه های مختلف کارآفرینی با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در این مراکز برگزار شده است. .

وی خواستار تجهیز مراکز باقی مانده و مهارت آموزی در آن ها و همچنین توسعه مراکز جوار شهرک های صنعتی شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.