A place where you need to follow for what happening in world cup

مالیات واریز به دستگاه کارتخوان مشمول سقف ۳ برابری شد

0 80

رئیس سازمان مالیاتی گفت: برای دریافت مالیات‌ از دستگاه‌های کارتخوان، سقف ۳ برابری نسبت به حداقل، تعیین شد که مبنا، ورودی به دستگاه‌ بوده و بر عملیات تراکنش بانکی مالیات محاسبه نمی‌شود.

به گزارش حامی مالی به نقل از بورس پرس، داوود منظور درخصوص گلایه اصناف مبنی بر افزایش بعضاً تا ۱۰۸ برابری مالیات‌ها براساس اطلاعات دریافتی از دستگاه‌های کارتخوان گفت: برای هر کدام از مؤدیان، سقف سه برابری نسبت به حداقل تعیین شده در نظر گرفته شد. بطور مثال اگر کسی در گذشته ۲۵ میلیون تومان مالیات پرداخت می‌کرد، طبق تراکنش‌ها، اطلاعات فروش و خرید ثبت شده از مؤدی در سامانه‌ها، حداکثر مالیات مؤدی ۷۵ میلیون تومان خواهد شد.

وی ادامه داد: با انجام اصلاحاتی در سامانه سازمان مالیاتی ۱۰۰ هزار نفر مالیات‌ پرداخت کردند. به دلیل اینکه سقفی برای رشد مالیات‌ها تعیین نشده و تمام تراکنش‌ها مبنای محاسبات بود، تشخیص مالیات‌ها افزایش یافت.

این مقام مسئول افزود: بر روی تراکنش‌های بانکی مالیات دریافت نمی‌شود. یعنی ممکن است پولی به کسی داده، چک کشیده یا قرضی داشته باشید. در نتیجه اصلاً بر عملیات تراکنش بانکی مالیات محاسبه نمی‌شود. مبنا ورودی به دستگاه‌های کارتخوان است. واریز به کارتخوان به معنای فروش و درآمد است.

منظور عنوان کرد: برای مراعات اصناف و جلب رضایت مؤدیان، افزایش مالیات‌ها مشمول تعیین سقف شد. معترضین در این خصوص می‌توانند اظهارنامه ارائه کنند. نسبت به سال گذشته همه ضرایب نصف شد. بر روی مالیات‌ها نیز برای همه مؤدیان سقف تعیین شده تا مالیات‌ها از ضریبی بیشتر افزایش پیدا نکند. مؤدیان می‌توانند وارد سامانه شوند و اطلاعات را مجدداً بررسی کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.