A place where you need to follow for what happening in world cup

ماینینگ، درآمدی که سوخت ندارد

0 143

شاید برایتان جالب باشد که بدانید در ابتدا در جنگ جهانی دوم، رمزگذاری  برای استفاده های نظامی مورد استفاده قرار می گرفت . اما اکنون که در  عصر  ارتباطات به سر می بریم کاملا منطقی است اگر از رمزنگاری در امنیت ارتباط و انتقال پول استفاده کنیم. اجازه بدهید اول بحث ارز دیجیتال را مطرح کنیم و بعد ببینیم ماینر، ماینینگ و سایر اصطلاحات دنیای دیجیتال چه معنایی دارند.

تصور کنید نوعی پول الکترونیکی به منظور امنیت بیشتر و همچنین حذف دلال ها و به صورت کلی به خاطر این که ناشناس باشند! طراحی شده است و چون این ارز ها رمزنگاری شده هستند برای انتقال باید از اینترنت استفاده کنند. نکاتی که گفته شد مجموع آن باعث می شود تا در ارزهای دیجیتال امکان هک کردن وجود نداشته باشد.

همیشه اولین ها نامدارترین هم هستند. بیت کوین به عنوان نخستین ارز دیجیتال بیش از ۱۰ سال قدمت دارد. یعنی در سال ۲۰۰۹ ایجاد شده البته ارزهای زیادی به دنیای دیجیتال ارائه شده و اگر بخواهیم آمار دقیقی از تعداد ارزهای دیجیتالی که در حال حاضر تجارت آنها رواج دارد را بگوییم بیش از  ۹۰۰ ارز دیجیتالی وجود دارد.

درباره اینکه ارزهای دیجیتالی چگونه کار می کنند باید به شما بگویم که یک فناوری غیر متمرکز در ارز های دیجیتالی استفاده می شود که به کاربران این امکان را می دهد تا پرداخت‌های امن داشته باشند و پول را ذخیره کنند بدون اینکه نیاز باشد در جایی ثبت نام کنند. یا حتی از موسسات مالی نظیر بانک ها بخواهند تا به واسطه این کار شوند. ارزهای دیجیتالی را بر روی پایگاه داده ای توزیع شده که بلاک چین نام دارد اجرا می‌کنند.

این کار ضرر ندارد، امکانات داشته باشید سوخت نمی شود

بیت کوین که اولین و محبوب ترین ارزهای دیجیتال در دنیای تجارت است. فردی ناشناس با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو در سال ۲۰۰۹ بیت کوین را عرضه کرد ارزشی که بازار بیت کوین در حال حاضر دارد بیش از ۷۰ میلیارد دلار می باشد.

اگر بخواهید بدانید چرا ارزهای دیجیتال بین مردم محبوبیت بالایی پیدا کرده اند باید بگوییم که ارزهای دیجیتال امنیت بسیار بالایی دارند.

از آنجا که ارز های دیجیتال به خاطر ناشناس بودن ایجاد شدند به قاطعیت تمام می‌توان گفت تقلب کردن در هیچکدام از تراکنش هایی که  در ارزهای دیجیتال صورت نمی گیرد امکان پذیر نیست. چرا که کسی مالک آنها نیست تا بتواند آنها را هک کند یا ارائه آن را قطع کند.

پس ارزهای دیجیتال هرگز متوقف نمی شوند. این غیرمتمرکز بودن ارزهای دیجیتال باعث می‌شود که واسطه‌ها تماما از سیر معامله حذف شوند. اگر شما هم وسوسه شده اید که در حوزه ماینینگ فعالیت کنید و نگران این هستید که آیا اسمتان در جایی ثبت می شود یا نه باید بگویم برای استفاده از ارز دیجیتال هیچ نیازی به ثبت نام کردن یا دارای مدارک وجود ندارد و فرآیند استخراج آن می تواند توسط همه افراد به راحتی انجام شود.

البته با سخت افزارهای مناسبی که برای این کار وجود دارد. در واقع این یک راه ایده آل برای درآمدزایی است.

شما هنوز درک درستی از ارز دیجیتال ندارید، آیا اینطور است؟

ارز دیجیتال در واقع رمزهایی هستند که می توان آنها را تعدادی کد رایانه ای دانست. اینها ارزش پولی در خود دارند. این کدها توسط رایانه هایی که سخت افزار قدرتمندی دارند قابل تولید هستند.

درباره رمزنگاری کردن ارزهای دیجیتال باید بگویم فرایند امنیتی پیچیده‌ای برای حراست از تراکنش هایی که صورت می گیرد، وجود دارد. این فرآیند حتی بر سکه هایی که ضرب می شود نیز کنترل کامل دارند.

منظور از سکه در ارز های دیجیتال در واقع همان تعداد معینی از کدهای رایانه‌ای است.

همان طور که پیشتر هم گفتیم همیشه اولین ها نام محصولی را که ارائه می‌ کنند برای خودشان مصادره می‌کنند. مثلا خیلی ها هنوز هم به پودر رختشویی می‌گویند تاید!

بهر حال اما بیت کوین از آنجایی که اولین ارز دیجیتال بود که به دنیا عرضه شد، به عنوان اصلی ترین و مهم ترین ارز شناخته می شود و تمامی ارزهای که پس از بیت کوین ارائه شد عنوان جایگزین را دارند. حالت کوین، لایت کوین، مونرو دش، اتریوم از جمله الت کوین ها یا همان سکه های جایگزین هستند.

درباره محل نگهداری بیت کوین باید گفت که  بیت کوین هم دیگری یک کیف پول مخصوص به خود را دارد که می تواند گونه های مختلفی داشته باشد .البته کیف پول را هم می‌توان به حالت های مختلف مدنظر قرار داد. اگر کیف پول شما به صورت آفلاین یا سخت افزاری ذخیره شود در واقع نام کیف پول شما ذخیره سرد خواهد بود و اگر به صورت آنلاین کیف پولتان را ذخیره کنید در آن حالت ذخیره گرم نامگذاری می شود.

لجر نانو اس نام محبوب ترین کیف پول بیت کوین است که از همین شیوه یعنی شیوه سرد یا آفلاین بهره می برند. پس با توجه به نکاتی که گفتیم، اگر ارز دیجیتال در اینترنت ذخیره شود باید از اصطلاح دیگری به نام ذخیره گرم برای آن استفاده کنیم. با این راه می‌توان مطمئن بود که دسترسی به بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتالی دیگری که وجود دارد به راحتی از همه جا امکان پذیر است. البته امکان به سرقت رفتن آن نیز وجود دارد فراموش نکنید هک کردن یا تقلب کردن با سرقت متفاوت است این خطر متوجه ذخیره گرم ارز دیجیتال است.

با توجه به توضیحاتی که گفته شد بیت کوین از گزند سودجویان یا دیگر هکران در امان است.

البته فکر نکنید که ذخیره سرد عالی است و هیچ عیبی ندارد. چراکه اگر استخراج گر بیت کویین نتواند به سخت افزار خود دسترسی پیدا کند یا مثلا آن را گم کرده باشند ارز دیجیتال دخیره شده او در آن دستگاه برای همیشه از بین می‌رود. چون ارز او با استفاده از این دستگاه ذخیره شده است.

فکر می کنید تا اکنون چقدر بیت کوین توسط سرمایه گذاران و یا حتی ماینرها گمشده  است؟

باید به شما بگویم بالغ بر ۳۰ میلیارد دلار تاکنون بیت کوین گم شده است.

محبوبترین و پر سودترین ارز دیجیتال

بیت کویین هنوز هم محبوب ترین ارز دیجیتال بیت کوین است اما در سال‌های ۲۰۱۱ به بعد قاچاقچیان و تبهکارانی که می خواستند به دور از چشم نهادهای قانونی پول جابجا کنند به یکباره خریداران پروپاقرص بیت کوین شدند. بازار بیت کوین بسیار داغ شد و در آن سالها طرفداران بسیار زیادی پیدا کرد.

دولت ها به خاطر اینکه ارزهای دیجیتال خاصیت غیرمتمرکز دارند همواره نگران این هستند که رقیب سرسختی برای بانک‌ها ایجاد شود و قدرت را از دست موسسات مالی و بانک ها در بیاورد.

چرا که هیچ شخصی با هیچ قدرتی نمی تواند حساب بیت کوین فردی را ببندد و اساسا امکان نظارت مالیاتی بر نقل و انتقالات ارز دیجیتال وجود ندارد. پس از آنجایی که انتقال آن توسط بانک هیچ موسسه مالی دیگری انجام نمی‌شود یعنی در واقع  نیازی به آنها نیست، می توان بیت کوین را نوعی طلا یا قطعات ارزشمند طلا دانست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.