بانک ها

موافقت با تفحص از عملکرد بانک‌های دولتی

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد: امروز “تحقیق و تفحص از عملکرد بانک‌های دولتی و بانک‌های واگذار شده مشمول اصل ۴۴ قانون اساسی و بنگاه‌ها و شرکت‌های اقتصادی ذیل آن‌ها” به تصویب کمیسیون اقتصادی رسید.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت در تشریح جلسه روزسه شنبه ۴ خردادماه کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: “کلیات طرح ارتقای حکمرانی در حوزه ریال” پس از بررسی تعدادی از احکام باقی مانده در کمیسیون به تصویب رسید که این طرح به “طرح مالیات برعایدی سرمایه” الحاق می‌شود تا آن را جامع‌تر و اجرایی کند.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طرح مذکور مربوط به اصلاح موادی از قانون مبارزه با قانون پولشویی است که شامل دو محور است؛ نخست اعمال ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی به معنای تدوین گزارش عدول از اجرای قوانین توسط دستگاه‌های اجرایی و دومین محور اجرای ماده ۴۵ آیین نامه داخلی مجلس مبنی بر تصویب قانون جدید.

وی بیان کرد: براساس طرح مذکور تمامی تراکنش و گردش منابع مالی کشور تحت سیطره بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی قرار می‌گیرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین از تصویب “لایحه موافقتنامه پیشگیری از حوادث در دریای خزر” در کمیسیون متبوعش خبر داد و گفت: این توافقنامه نیز با توجه به ظرفیت‌هایی که برای اقتصاد کشور ایجاد می‌کند مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب کمیسیون رسید، همچنین “تحقیق و تفحص از عملکرد بانک‌های دولتی و بانک‌های واگذار شده در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و بنگاه‌ها و شرکت‌هایی اقتصادی ذیل آن‌ها” به تصویب کمیسیون اقتصادی رسید لذا به صحن علنی مجلس ارجاع می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا