صنعت بیمه

نسخه الکترونیک تامین اجتماعی یک الزام قانونی است

عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی، اجرای نسخه الکترونیک را یک الزام قانونی دانست.

محمدعلی همتی، در پنل صنفی بیست و هشتمین اجلاس سالیانه انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: همه می‌دانیم که نسخه الکترونیک یک الزام قانونی دارد و اجرای آن در کشور یک اجبار است.

وی با عنوان این مطلب که طرح‌هایی همچون نظام ارجاع، پزشکی خانواده و نسخه الکترونیک، به طور مکرر در برنامه توسعه کشور صحبت شده است، افزود: نسخه الکترونیک حداقل ۶ سال است که در بیمارستان‌های ملکی سازمان تأمین اجتماعی اجرا می‌شود.

همتی ادامه داد: امسال، سال توسعه جدی اجرای نسخه الکترونیک بود و شاهد مشارکت خوب وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی در این عرصه بودیم.

وی با عنوان این مطلب که حداقل ۶۵۰۰ پزشک سازمان تأمین اجتماعی نوشتن نسخه الکترونیک را تجربه کرده اند، گفت: جامعه پزشکی شاهد است که اجرای نسخه الکترونیک، فرصت و سرعت خدمت را افزایش می‌دهد و در عین حال، خطاهای پزشکی کاهش می‌یابد.

عضو هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی، گفت: بعضی‌ها ایراد می‌گیرند که سازمان تأمین اجتماعی با حذف دفترچه‌های کاغذی به دنبال کاهش هزینه‌های چاپ این دفترچه‌ها بوده است. در حالی که بابت چاپ دفترچه‌های کاغذی فقط یک درصد هزینه ماهیانه سازمان تأمین اجتماعی را شامل می‌شود و این عدد بزرگی نیست.

وی افزود: ما به دنبال کاهش مراجعات مردم به دفاتر صدور دفترچه‌های درمانی بودیم، به طوری که سال گذشته حداقل ۲۰ میلیون دفترچه صادر کردیم که اگر هر نفر حداقل یک بار مراجعه داشته باشد که قطعاً تعداد مراجعات بیشتر است، ما از ۲۰ میلیون مراجعه جلوگیری کرده ایم که در شرایط کرونایی کشور، عدد قابل توجهی است.

همتی در ادامه به عنوان شغلی پزشکان در سازمان تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: این موضوع یک مسئله ملی است و ما این آمادگی را داریم که با حل مشکل قانونی که وجود دارد، آن را در سازمان تأمین اجتماعی اجرایی کنیم.

وی افزود: اشکال قانونی را باید سازمان برنامه و بودجه اصلاح کند تا بتوانیم طرح طبقه بندی مشاغل را اجرا کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا