A place where you need to follow for what happening in world cup

واردات آیفون ممنوع نیست و از امروز آزاد می‌شود

0 69

مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت با اعلام اختلال در ثبت سفارش تلفن همراه آیفون و نبود هیچ محدودیتی ، مدعی شد واردات این برند از امروز آزاد می‌شود !

به گزارش حامی مالی به نقل از بورس پرس، سعید عباسپور در واکنش به اخبار روزهای اخیر مبنی بر ممنوعیت واردات تلفن همراه‌های آیفون گفت: ثبت سفارش تلفن همراه برای کلیه نشان‌های تجاری هیچ محدودیتی ندارد و هیچ ابلاغیه و مقرراتی دال بر ممنوعیت ثبت سفارش واردات تلفن همراه به بانک مرکزی و گمرک نشده است.

وی افزود: در پی بروزرسانی برخی گروه‌های کالایی و اولویت‌بندی‌ها برای تامین کالاهای اساسی، برخی اولویت بندی‌های کالایی مقطعی یا اختلالات پیش آمد که امری طبیعی است. بنابراین با رفع این اختلالات و تعیین اولویت بندی های جدید از امروز ثبت سفارش این کالا از سرگرفته می‌شود.

عباسپور ادامه داد: برند اپل از لحاظ تعداد فقط ۴ درصد اما از لحاظ ارزش دلاری حدود ۲۵ درصد واردات را شامل می شود. طی دو ماه اول سال هم بیش از ۶ میلیارد دلار ثبت سفارش واردات تلفن همراه شده و انتظار می رود با توجه به افزایش ثبت سفارش تلفن همراه، کماکان اولویت‌بندی گروه‌های کالایی برای واردات کالا برقرار بوده و رویه های تخصیص و تامین ارز بر اساس مقررات و اولویت بندی های کالایی صورت می پذیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.